Az idén novemberben a pesti börzén debütáló társaság 592,7 millió forint belföldi bevételt realizált az első 3 negyedévben, amihez minimális, 383 ezres exportbevétel párosult. Szeptember végén a cégnek 87 magyar, 24 szlovák és 1 cseh franchise partnere volt. A társaság bevételeinek 75 százaléka származott Update boltokban forgalmazott termékek után realizált jutalékból, 19 százalékot tett ki a Teletál Ételfutár Kft által fizetett jutalék, és mintegy 6 százalék jött más forrásokból.
A kiadási oldalon az anyagjellegű ráfordítások 419, míg a személyi jellegűek 87,55 millió forintra rúgtak. Előbbinek jelentős részét a marketing költségek tették ki, míg utóbbiért a 22 főre "duzzadt" munkatársi állomány a "felelős".
A fenti főbb tételeknek köszönhetően a Norbi Update Lowcard első kilenc havi üzemi eredménye 65,5 milliót tett ki. Ez a tavalyi háromnegyed éves eredménynél 11 százalékkal magasabb, ugyanakkor az összehasonlítást erős fenntartásokkal kell kezelni, mert a társaság 2013 áprilisában alakult, így a bázisidőszak számai nem kilenc hónap adatait tartalmaznak.
A pénzügyi (+5,6m) és a rendkívüli (-2,4m) eredmény, illetve az adófizetési kötelezettség (-6,8m) után a Norbi Update mérleg szerinti eredménye 61,96 milliót tett ki 2014 első kilenc hónapjában.
A társaság mérlegfőösszege 203,4 millió forint, ennek megoszlása eszközoldalon 19,18 millió befektetett és 124,7 millió forgóeszköz (valamint 59,5m aktív időbeli elhatárolás). Utóbbiban 48 millió forint vevői és 66 milliós egyéb követelés szerepel. Ugyanakkor a pénzeszközök (pénztár, csekkek) értéke mindössze 10,2 millió forint volt szeptember 30-cal.
Forrásoldalon 114,3 millió sajáttőke mellett 71,23 millió rövid lejáratú kötelezettség áll (és 17,8m passzív időbeli elhatárolás). Értelemszerűen az őszi nyilvános részvény-értékesítést követő tőkeemelés még nem látszódhat a szeptember végén zárult mérlegadatokban.
mfor.hu