A jegybank hétfői tájékoztatása szerint a Generali Biztosító egyes élet- és nem életbiztosítási termékeivel, csoportos hitelfedezeti biztosításaival, illetve termékértékesítési tevékenységével összefüggő belső szabályozási, nyilvántartási, adatszolgáltatási, adatfeldolgozási és ellenőrzési rendszerei nem feleltek meg teljes körűen a jogszabályi előírásoknak.
A biztosító a vizsgált kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) termékeinél például nem tett maradéktalanul eleget a többi között az üzembentartó és a kötvénynyilvántartó szerv felé fennálló értesítési kötelezettségének, és a következő biztosítási időszak várható díjairól sem tájékoztatott megfelelően.
A Generali biztosítási és kiszervezési szerződéseinek kötelező, illetve lehetséges tartalmi elemei több szerződési feltétel esetében nem voltak összhangban a jogszabályi előírásokkal.
A vizsgálat megállapította azt is, hogy a biztosító a kgfb, a casco, a lakás- és társasház biztosításainál nem kellően egyértelműen és részletesen készítette el a díjkalkulációkat.
Hiányosságokat tárt fel az MNB a biztosító adatszolgáltatásával, belső szabályozásával kapcsolatban, valamint a biztosítástechnikai tartalékokat, tőkeszükségletet érintő számítások területén, illetve az élet- és nem-életbiztosítási szerződéseihez kapcsolódó ügyféltájékoztatási tevékenysége körében is.
A jogsértések miatt az MNB 62,5 millió forint felügyeleti és 5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Generali Biztosítóra, valamint kötelezte a jogszabályoknak megfelelő működésre.
A jegybank a bírság összegét különösen a biztosító piaci súlyából fakadó piaci- és ügyfélkockázatok, a jogsértések súlyossága, illetve számossága alapján állapította meg. A biztosítónak július 31-ig kell írásban tájékoztatni az MNB-t a jogsértések megszüntetése érdekében tett intézkedéseiről.
Az MNB ugyanakkor közölte azt is: bár számos hiányosságot feltártak, ezek alapvetően nem érintik a biztosító megbízható működését.