2p

A Toyota szerdán bejelentette, hogy világszerte 6,5 millió autót hív vissza a vezetőülés melletti elektromos ablakemelő panel működésének ellenőrzésére.

A japán autóipari vállalat közlése szerint a gyártás során előfordulhatott, hogy nem megfelelő minőségű kenőanyagot alkalmaztak, aminek következményeként rövidzárlat keletkezhet. Ez pedig az ablakemelő szerkezet túlmelegedéséhez és füstöléshez, vagy akár tűzhöz is vezethet. A visszahívás a 2005 decembere és 2010 decembere között gyártott Yaris, Corolla, Camra, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia és Scion xB modelleket érinti.

Észak-Amerikában nagyjából 2,7 millió, Európában 1,2 millió, Japánban 600 ezer, a világ más pontjain pedig további 2 millió autót rendelnek vissza a szakszervizekbe ellenőrzés céljából. A vizsgálat egy órát vesz igénybe, és hibás működés esetén kicserélik az alkatrészt.

A Toyota közlése szerint a hiba nem okozott közlekedési balesetet, de az Egyesült Államokban egy autósnak megégett a karja, további 11 esetben pedig károk keletkeztek a járműben. Az utóbbi hónapokban a Toyotának már majdnem 10 millió autót kellett visszahívnia a Takata japán autóipari beszállító által gyártott légzsákok lehetséges hibája miatt.

A Takata gyártja a világon használt légzsákok 22 százalékát. Összesen 11 autógyár - a BMW, a Fiat, a Chrysler, a General Motors, a Ford, a Mazda, a Mitsubishi, a Nissan, a Subaru, a Toyota és főleg a Honda - használja a Takata légzsákjait.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!