2p

Az apátság évi 1 milliárd forintos bevételre tesz szert borból, valamint kulturális és gasztronómiai programokból, ezt pörgetnék még tovább az új hotellel.

A Pannonhalmi Főapátságnak éves szinten mintegy egymilliárd forintos bevételt jelent a turizmus és a termékekhez kapcsolódó üzletág együttesen - írta a Magyar Hírlap hétfőn.

(Wikipédia)

A lapnak Veiland László, az apátság értékesítési és marketingigazgatója elmondta: bár Pannonhalma elsősorban szakrális helyszínként él a köztudatban, ma már csak nagyjából látogatóik fele érkezik vallásturisztikai céllal, a többiek kulturális programjaikra, gasztronómiai rendezvényeikre jönnek. Tavaly a Szent Márton-év kiemelkedő forgalmat generált, minden korábbinál több, 210 ezer látogatót fogadtak a bencés apátságban.

A következő évben egy négycsillagos, százszobás superior szálloda építésébe kezdenek, amely egyszerre képviseli majd a bencés hagyományokat, de az üzleti turizmust is kiszolgálja. A hatmilliárd forintos beruházás részben állami támogatásból, részben önerőből, valamint banki forrásból készülhet el, legkésőbb 2020 első negyedévére.

Az igazgató azt is elmondta, hogy virágzik a termékekhez kapcsolódó üzletág is: a főapátságban található üzleteken kívül nemrég Budapesten is nyílt, és hamarosan Kőszegen is elérhető lesz egy apátsági termékbolt, ahol pannonhalmi borokat, gyógynövény- és gasztronómiai termékeket árulnak majd. Jelenleg a bevétel közel fele, mintegy évi 400-450 millió forint származik borokból, víz- és termékértékesítésből, a többi turizmusból és vendéglátásból, rendezvények bevételeiből, belépőjegyek értékesítéséből.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!