3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közel hatmilliárd forintból felépült a német Knorr-Bremse magyarországi haszonjármű üzletágának új gyártó- és fejlesztési bázisa Kecskeméten – jelentette be a pénteki ünnepélyes külsőségek között Lepsényi István, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója.

Hangsúlyozta: az összességében 1,4 milliárd forintos uniós és állami támogatással finanszírozott, közel 9 hektáron, zöldmezős beruházással kialakított 19 000 négyzetméteres komplexum a hatékonyság és a versenyképesség garanciája. Példaként említette, hogy egy blokkolásgátló berendezés (ABS) előállításához a modern létesítményben a korábbi egy nap helyett immár egyetlen műszak is elegendő.

Közölte: jelenleg is tart a régi kecskeméti üzem átköltöztetése a várhatóan 10,5 év alatt megtérülő új gyártó- és tesztrészlegbe, melynek kiszolgálását az eddigi 15 targonca helyett 8 is képes ellátni, miközben a beérkező több mint 220 millió alkatrészből évente mintegy 30 millió darab végterméket készítenek.

Szólt arról is, a korszerű épületegyüttes mintegy 3000 négyzetméterrel kisebb ugyan az eddiginél, ám átlátható és funkcionális belső terei miatt nem csak gazdaságosabban fenntartható, de jobban ki is használható, emiatt a réginél tágasabbnak tűnik.

A vezető a vállalat kecskeméti történetét összefoglalva emlékeztetett: a Knorr-Bremse első helyi üzeme még egy kukoricaföld helyén létesült és azóta is töretlen a gyár fejlődése. A válság idején megálmodott mostani beruházás bizonyítja: a német cégcsoport hosszú távon elkötelezte magát Magyarország és Kecskemét mellett. Lepsényi István szerint ez a megyeszékhely példaértékű befektetőbarát hozzáállásának is köszönhető.

Lepsényi István a rendezvényt megelőzően a város polgármesterével együtt leplezte le az új gyártó- és fejlesztőbázishoz vezető, Georg Knorr-ról elnevezett bekötőút utcanév-tábláját.

Zombor Gábor az ünnepségen úgy fogalmazott: az első önálló üzemét 110 éve Berlinben elindított gyáralapító egyike volt azoknak a klasszikus nagy német feltaláló-mérnököknek, akik nem csak az autóipar, de az egyetemes technológia ügyét is előre vitték.

Felidézte: a mostani beruházás 2013 áprilisában történt alapkőletételekor Orbán Viktor miniszterelnök azt mondta, hogy a Knorr-Bremse a magyar ipar lakmuszpapírja, hiszen ha a társaság fejleszt, akkor rendben mennek a dolgok hazánkban.

A polgármester aláhúzta: a cég korszerű kecskeméti központja új iparterületet hozott létre, minőségi előrelépést jelent és újabb fejlesztési lehetőségek előtt nyit utat a megyeszékhelyen.     A müncheni központú Knorr-Bremse vállalatcsoport a vasúti és közúti járművek fékrendszereit gyártja, több mint száz éve élen jár e termékkör fejlesztésében, gyártásában és szervizelésében. Vasúti üzletágának termékei között megtalálhatók az intelligens ajtórendszerek, vezérlőkomponensek, klímaberendezések, ablaktörlők és peronajtók. A haszonjármű üzletág termékpalettáján egyaránt szerepelnek vezetőt támogató rendszerek, valamint az energiafelhasználás hatékonyságát növelő, így a fogyasztást csökkentő torziós lengéscsillapítók, hajtáslánccal kapcsolatos megoldások és sebességváltó vezérlőrendszerek.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!