3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Covid-járvány idején támadt vitája a Tescónak a GVH-val, amit kötelezettségvállalással rendeztek. A hivatal ellenőrzése alapján a Tesco szépen teljesítette vállalásait, kisebb hiányosságok miatt azonban mégis kapott egy 7 milliós bírságot.

A Tesco vállalta, hogy rendezi a helyzetet - meg is tette

2020 őszén, a koronavírus-járvány második hullámában járványügyi szigorítás lépett életbe. Ebben a „bezárkózási időszakban” fogadta el a GVH a Tesco áruházlánc üzemeltetőinek korrekciós kötelezettségvállalásait, miután a cég a vevőit megtévesztve nem tájékoztatott előre arról, hogy honlapján csupán online bevásárlási szolgáltatást nyújt, nem pedig – a mindenki által megszokott, szigorúbb jogi szabályozású – webáruházit.

A hivatal friss közleményéből kiderül: az eljárás eredményeként a Tesco vállalta, hogy nem csupán korrigálja a hiányosságokat, de ezzel párhuzamosan valódi, immár országosan elérhető webáruházat fejleszt ki. Az élelmiszer-kiszállítás lehetőségeinek bővülése hatékony segítséget jelentett a lakosság számára az érintkezések minimalizálását megkívánó járványügyi helyzetben.

Nem mindegy, hogy online bevásárlás vagy webáruház - bevásárlókocsi mindenesetre egyikhez se kell. Fotó: Depositphotos
Nem mindegy, hogy online bevásárlás vagy webáruház - bevásárlókocsi mindenesetre egyikhez se kell. Fotó: Depositphotos

A kötelezettség-csomag utolsó határidejének lejártával a GVH szakértői utóvizsgálat keretében értékelték az előírtak végrehajtását. A vizsgálat alapján a Tesco megfelelően végrehajtotta a vállalások lényegét: létrehozott és a vállalt ideig (sőt, azt meghaladóan) fenntartott egy minden hazai vásárló számára elérhető webáruházat, a határozatban előírt kínálattal, amelyet a szolgáltatások különbségeit hangsúlyosan bemutató kommunikációval népszerűsített. A GVH eljáró versenytanácsa tehát megállapította, hogy a Tesco alapvetően összhangba hozta magatartását az alkalmazandó jogszabályi rendelkezésekkel, a kötelezettségvállalása és így a közérdek hatékony védelmének biztosítása döntően megvalósult.

Maradt azonban néhány hiányosság - jött is a bírság

Kiderült azonban az is, hogy a vállalások nem teljesültek maradéktalanul - írja a GVH közleménye. A cég ugyanis a kezdeti (online bevásárlási) szolgáltatásainak fejlesztésekor a vállaltakkal ellentétben nem az eredetileg rendelt, illetve a helyettesítőként kiszállított termékek egységáráról, hanem azok darabáráról tájékoztatta a fogyasztókat. Ez az eltérő kiszerelések miatt megnehezíthette a termékek összehasonlítását, így annak eldöntését, hogy megfelel-e számukra a helyettesítő áru. A Tesco emellett elmulasztotta egyes igazolási kötelezettségek határidejét a GVH felé – amely akkor is mulasztásnak minősül, ha az utóvizsgálat során pótolt adatokból megállapítható volt, hogy egyébként megfelelő teljesítést igazoltak volna.

A GVH Versenytanácsa – lévén, hogy a 407 millió forintos minimum-értékű kötelezettségvállalások lényegi elemei teljes egészben teljesültek – a kisebb súlyú mulasztásokért 7 millió forintos bírságot szabott ki a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.-re. A hatóság tekintettel volt többek között arra, hogy a cég az utóvizsgálat során feltétel nélkül elismerte a mulasztások egy részét.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!