3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Demszky Gábor egyetért azzal, hogy a 4-es metró mérnök-igazgatójaként a BKV évi hetvenmillió forint körüli összegért egy olyan nemzetközileg elismert szakembert alkalmazzon, aki jártas az alagútépítő technológiában és akinek tevékenységével biztosítható, hogy a jelenlegi határidőre, 2011-ig megépüljön a 4-es metró - erről a főpolgármester nyilatkozott szerdán az MTI-nek.

Demszky Gábor szerint a 4-es metró építésének vezetése azért volt eddig gyenge színvonalú, mivel nem volt olyan nemzetközi gyakorlattal rendelkező vezetője, aki a jelenlegi technológiával metrót épített volna. Azok, akik eddig vezették a 4-es metró projektigazgatóságát, megfelelő felkészültségű mérnökök, de ezzel az alagútépítési technológiai ismeretrendszerrel és az ilyen típusú metróberuházási gyakorlattal nem rendelkeztek.

A főpolgármester kifejtette, hogy a jelölt, Klados Gusztáv, a világ egyik elismertebb metróépítő szakembere. Az 1970-es években Budapesten, majd világszerte több helyen épített metrót, de főépítés-vezetője volt a La Manche-csatorna alatt megépült alagútnak is. Épített olyan metrót is, amelynél ugyanolyan problémával kellett szembenézni, mint ami jelenleg a Fővám téri állomásnál jelentkezik. Elvárható tehát tőle, hogy a metróberuházás teljes folyamatát le tudja vezetni. Demszky Gábor úgy véli, hogy az évi hetvenmillió forint körüli díjazással szembeáll majd az a sok-sok százmillió forintos megtakarítás, amit a jó szakember akár egyetlen tárgyaláson elérhet a kivitelezőknél.

A főpolgármester azt várja Klados Gusztávtól, hogy a kivitelezők felkészült szakembereivel szemben megtalálja majd a megfelelő szakmai érveket, kivédhesse a többletköveteléseket. Leszögezte azt is, ha olyan szakembereket alkalmaznak, mint eddig, akik ezzel a gyakorlattal nem rendelkeznek, akkor kizárt dolog, hogy az adott határidőn belül, az adott költségkeretet tartva és a nagyon magas szintű biztonsági követelményeknek megfelelő beruházás megvalósuljon 2011-ig.

Sajtóhírek szerint a BKV Zrt. igazgatósága kedden tárgyalt az Olti Ferenc vezérigazgató-helyettes által javasolt 61 éves Klados Gusztáv alagútépítő szakember foglalkoztatásáról. Az igazgatóság a kiemelkedően magas jövedelmezés miatt, ami a BKV vezérigazgatójáét is jóval meghaladná, nem hozott döntést. A BKV sajtóirodájának az igazgatóság üléséről kiadott rövid közleménye nem tesz említést erről a napirendi pontról.

Demszky Gábor az MTI kérdésére meglepetésének adott hangot amiatt, hogy a Fővárosi Közgyűlés Gazdasági Bizottsága kedden nem tudta kiírni a BKV vezérigazgatói posztjára a pályázatot. Mint mondta, a Főpolgármesteri Kabinet már egy hete döntött arról, hogy a benyújtott javaslat alapján kiírható ez a pályázat.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!