3p

Megvásárolta a Mahart PassNave Személyhajózási Kft. 51 százalékos tulajdonrészét a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. - jelentette be Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter és Márton Péter, az MNV vezérigazgatója szerdán sajtótájékoztatón, Budapesten.

A társaság többségi részesedésének megvásárlásával az állam egy versenyképes cégben szerzett döntő tulajdonhányadot, és ezzel a dunai személyhajózás további növekedésének nyertese lehet - közölte a nemzeti fejlesztési miniszter. Hozzátette: a tranzakció illeszkedik a 2010-ben megkezdett vagyonpolitikai fordulattal elindult folyamatba, az állami vagyon gyarapításába. Az MNV vezérigazgatója elmondta: a vételár 750 millió forint, amit négy részletben fizetnek. A hajózási és kikötői fejlesztések állami részvétellel hatékonyabban valósíthatók meg - fejtette ki Németh Lászlóné.

Budapestre mintegy 200 ezer turista érkezik üdülőhajóval. Meg kívánják teremteni annak lehetőségét, hogy a turistautak ne csak a fővárosba koncentrálódjanak, hanem bekapcsolják a vidéki turisztikai célpontokat - mondta a miniszter. Németh Lászlóné szerint a tranzakció lehetőséget teremt arra is, hogy jobban bevonják a hajózás adta lehetőségeket a közösségi közlekedésbe.

Az MNV és a Mahart PassNave közötti együttműködést tavaly ősszel kezdeményezte a cég többségi tulajdonosa, a Masped Zrt., ezután kezdték meg a tárgyalásokat. Az MNV vezérigazgatója elmondta: a vételár 750 millió forint, amit négy részletben, négy év alatt fizetnek ki. Az első a jövő évben lesz esedékes, az 51 százalékos tulajdonrészre jutó nyereséghányad fedezi a részletek összegét.

A Mahart Passnave 2011-ben, illetve 2012-ben 400 millió forint körüli mérleg szerinti eredményt ért el. A 2013-2015 közötti időszakban éves szinten félmilliárd forint feletti mérleg szerinti eredménnyel kalkulálnak, ami 2017-től várhatóan meghaladja majd a 600 millió forintot - ismertette Márton Péter. A társaság flottája jelenleg 22 hajóból áll, éves szinten 110 szállodahajót fogad budapesti és vidéki kikötői hálózatában.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára elmondta: a Duna a transzeurópai hálózat része, így a dunai hajózás európai kitekintésű feladat és lehetőség. Az államtitkár kifejtette: az unióval vannak kisebb viták a folyó használatáról, kezeléséről, mert Magyarország erőteljesebben veszi figyelembe az ökológiai szempontokat, de a személyszállítás az a terület, ahol találkozhatnak az elképzelések. Völner Pál kiemelte: a cégvásárlás segítségével szeretnék elérni a különböző közlekedési módok turisztikai célú összehangolását, illetve erősíteni a nemzetközi hajózási személyszállításban szeretnék Budapest szerepét.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!