2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A haveri cégek természetesen szétkeresték magukat rajta, de vannak a kampányoknak meglepő kedvezményezettjei is.

Az emlékezetes “Állítsuk meg Brüsszelt” és a “Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén” gyűlöletkampányok összesen 7,2 milliárd forintba kerültek, és aligha meglepő módon a kormányközeli cégek profitáltak belőle, derül ki az Átlátszó összesítéséből.

A korábbi, brüsszelezős akcióról már ismert volt, hogy 4,24 milliárdba került. Ezt a nemzeti konzultációt azonban meg is hosszabbították, így 800 millióval megdrágult. Júniusban és júliusban pedig összesen 2,16 milliárdot költött a kormány az eredménykommunikációnak hívott sorosozós plakátokra és hirdetésekre, így jön ki a 7,2 milliárdos összeg.

A legnagyobbat a két kampányon

  • 2,16 milliárddal Mészáros Lőrinc kaszálta a számos vidéki napilapot kiadó Mediaworks-ön keresztül,
  • de 859 milliót kapott a különböző tévécsatornák reklámidejét értékesítő Atmedia (ennek Habony Árpád hitelezője, Tombor András a tulajdonosa),
  • 800 milliót keresett a főképp óriásplakátolással foglalkozó ODEX (ez Rákosi Tamás Tv2-beszállítóhoz tartozik),
  • 524 milliót kapott a Ripost nyomtatott és online hirdetésekre (ez Ómolnár Miklós terepe),
  • 300 milliót a Tv2 (Andy Vajna egyik trófeája),
  • 210 milliót a Radio Plus Kft. (megint Vajna, csak most rádiós terepen),
  • 380 millió ment az Origo-nak (már Matolcsy Ádámé),
  • 260 millióhoz jutott a Modern Media Group Kft. (Habony),
  • 198 millióhoz a Magyar Idők,
  • 182 millióhoz az Echo Tv (Mészáros),
  • 161 millióhoz a Russmedia (a Népszabadságot beszntó Heinrich Pecinához köthető),
  • 106 millióhoz a Magyar Hírlap (Széles Gábor),
  • 78 millióhoz a Lapcom (Vajna)
  • 75 millióhoz a Demokrata (Bencsik András),
  • 65 millióhoz a Radio Sales House (Tombor)
  • 62 millióhoz a Figyelő (Schmidt Mária),
  • és 60 millióhoz a Pesti Srácok.

Érdekesség, hogy bőven kaptak a pénzből a magukat kormánykritikusnak médiumok is, 121 millió ment az ATV-nek, 100 millió pedig a Népszavának.

Sokat elmond a Rogán Antal-vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda hozzáállásáról, hogy a dokumentumokat, melyek alapján az összesítés elkészült,

"Vaskos költségtérítésért, ráadásul szinte olvashatatlanná homályosított, optikai karakterfelismerő programmal nem digitalizálható dokumentumok formájában volt csak hajlandó kiadni"

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!