A Facebook negyedéves nyeresége 806 millió dollár volt, részvényenként 30 cent, 3,2 milliárd dolláros bevétel mellett. Egy évvel ezelőtt 425 millió dolláros profit, részvényenként 17 centes nyereség és 2,02 milliárd dolláros negyedéves bevétel volt.
A FactSet piackutató elemzői részvényenkénti 40 centes nyereséget és 3,12 milliárd dolláros bevételt vártak a 2014-es harmadik negyedévben.
A Facebook közösségi oldal tagjainak száma elérte az 1,35 milliárdot, negyedéves alapon nagyjából 2,3 százalékkal, éves alapon 14 százalékkal nőtt a tagok száma.
A Bloomberg hírügynökség az EMarketer piackutató adatait idézve azt írta, hogy a Facebook idén 8 százalékos részesedést szerezhet a 140,7 milliárd dollár értékű globális reklámpiacon a 2013-as 5,8 százalékos részesedés után. Ha csak a mobileszközök (okostelefonok, táblagépek) reklámpiacát nézik, ott a Facebook részesedése 17 százalékról 20 százalékra nőhet.
A tőzsdén kívüli forgalomban a Facebook részvényárfolyama azonban 8,20 százalékkal csökkent, 74,15 dollárra változott. Hiába nőtt a nyereség és a bevétel is, a befektetők még jobb pénzügyi adatokat szeretnének látni.
A Facebook szerint 2014 negyedik negyedévben 40-47 százalékkal nőhet a bevétel, de a befektetők azt látják, hogy ez elmarad a 2013-as negyedik negyedéves 63 százalékos növekedéstől.
MTI