A gyújtáskapcsoló hibája miatt több esetben a mozgásban lévő autó lekapcsolt, működésképtelenné téve a légzsákokat, a szervokormányt és az elektromos féket. A GM a CNN Money szerint állítólag elismerte, hogy alkalmazottai már csaknem egy évtizeddel azelőtt tudtak a hibáról, hogy a cég autóit tavaly év elején elkezdték visszahívni. Emiatt történt vádemelés, de az ügyben a cég vezetői ellen nem indult eljárás.
A GM emellett előzetes megállapodást kötött egy 1400 halálesetre és súlyos sérülésre kiterjedő polgári peres csoportos eljárás ügyében is, amelyet nemcsak a gyújtáskapcsolók meghibásodása miatt indítottak. Ennek összegét nem közölték. Az autógyártó korábban külön alapot hozott létre a balesetekben életüket vesztett és megsérült személyek családjainak kárpótlására. A GM legkevesebb 150 millió dollárt folyósít majd az alapba.
A GM visszahívásai több mint 30 millió gépjárművet érintettek és becslések szerint 4,1 milliárd dollárba kerültek - a most megállapított bírságon felül. Tavaly a Toyota egyezett bele, hogy 1,2 milliárd dolláros bírságot fizessen, amiért nem hívta vissza a váratlanul gyorsuló autóit. 2013-ban a JPMorgan Chase bank 13 milliárd dollárral váltotta meg az ellene amiatt emelt vádakat, hogy a 2008-as pénzügyi válságot megelőzően jelzálog alapú értékpapírokkal kereskedett.
MTI