Merre van a kiút? Mit tervez a cég Magyarországon?
- Hollandia a hivatalos székhelye a cégnek, és már a részvénykibocsátáskor jeleztük, hogy mindenképpen ott tartjuk az éves közgyűlést.
- A napirendi pontok között szerepel az is, hogy az igazgatóság kéri felhatalmazását részvények visszavásárlására. Ha ezeket utána kivonják a forgalomból, akkor növekszik az egy részvényre jutó eredmény, illetve eszközérték, így végeredményben a részvényárfolyam is emelkedhet. Ez a céljuk a lépéssel?- Nem, a visszavásárlásnak technikai oka van. Az előző napirendi pontban ugyanis a részvényopciós program megvalósításáról fog szavazni a közgyűlés, ahhoz pedig, hogy az egyáltalán működhessen, vissza kell vásárolni részvényeket.
- Milyen stratégiával próbálja az AAA Auto ismét nyereségessé tenni a működést?
- Az üzleti tervben azzal számolunk, hogy a piaci körülmények nem fognak javulni novemberhez-decemberhez képest, ezért a működési költségeket visszük le olyan szintre, hogy ilyen külső feltételek mellett is nyereséget érhessünk el. Ez alapvetően a munkaerőhöz kapcsolódó költségek visszafogását jelenti, a cégautók számának csökkentésétől kezdve az utazási kiadások megnyirbálásáig. A költségcsökkentési program egyébként nagyjából már meg is valósult.
Emellett csoport-, ország és telephelyszinten is nézzük a hatékonyságot: minden telephelynek el kell tudnia tartania magát, azaz profitot kell termelnie. Azt egyelőre nem tudom megjósolni, melyik évben várható ismét nyereséges működés.
- Mindez azt jelenti, hogy a korábbi erőteljes terjeszkedés is leáll majd?
- A további terjeszkedést elhalasztottuk, az ide év a konszolidációról és a nyereségességről fog szólni.
- Mi a helyzet Magyarországgal? Március végén már bejelentették, hogy bezárják nyíregyházi telephelyüket, viszont két új egység nyitását is kilátásba helyezték.- A jelenleg létező telephelyeket egyelőre nem fenyegeti a bezárás veszélye, de fontos, hogy nyereségesen tudjanak működni.
Az eddig csak felvásárlással foglalkozó debreceni telephely két héten belül megkezdi az értékesítést, Győrben pedig idén vagy jövő év elején nyithat meg teljes egészében a bázis. A további terjeszkedés szempontjából Szombathely és Kecskemét jöhet még szóba, igaz, legkorábban jövőre.
- A magyar piacon milyen fejleményekre számítanak?- Mivel 2007-ben még nem volt teljes a magyar hálózatunk, az értékesítést tekintve is jelentős növekedést várunk a tavalyi tervekhez képest, így árbevételt tekintve Magyarország súlya a teljes csoporton belül növekedni fog.
Wéber BalázsMenedzsment Fórum