Az ASP szolgáltatás jóvoltából az informatikai szolgáltatások minősége felülmúlhatja azt a színvonalat, melyet egy átlagos belső IT - stáb nyújtani képes. Így például az új alkalmazások bevezetése, installációja rövidebb idő alatt történhet, az infrastruktúra folyamatos felügyelet alatt áll, az adatbiztonság garantált, a szoftver-verziók követése és frissítése automatikus, a növekvő létszámot is gyorsan és könnyen lehet kiszolgálni, az alkalmazás nagyon rövid idő alatt eljuttatható az új felhasználókhoz.
További előny - különösen igaz ez az irodai alkalmazások, szövegszerkesztő, táblázatkezelő esetében - hogy a felhasználó biztos lehet abban, hogy az alkalmazások mindegyikét teljesen legálisan használja.
Az ASP szolgáltatások bevezetésénél az infrastrukturális beruházások, az üzemeltető személyzet képzése, az ügyfélszolgálat kialakítása, , az alkalmazások licencdíjai a szolgáltató részéről jelentős beruházást igényelnek, amelyeknek belátható időn belül való megtérüléséhez igen gyorsan, jelentős számú felhasználóhoz kell eljuttatni a szolgáltatást A szolgáltató számára a megtérülés egyik alapvető feltétele tehát a kiszolgált felhasználók megfelelően nagy száma.
Az amerikai modellek minimum tízezres nagyságrendű felhasználószámmal kalkulálnak. Az árak az egyszerűbb alkalmazásoknál havi 10-100 dollár/ felhasználó körül mozognak, de a legdrágább, legösszetettebb back-office alkalmazásoknál elérik az 5000 dollár/felhasználó díjat is. Mindez kérdésessé teszi az ASP modell gazdaságos alkalmazását kisebb piacon, vagy erősen specializált szolgáltatások esetében.
ASP - tévút, vagy csodaszer?
A központi gépről futtatott alkalmazások gondolata maga nem új, a koncepciónak azonban az elmúlt években új lendületet adott az internet. Az ASP számos biztató tulajdonsága mellett a szakemberekben már jó néhány kérdés is megfogalmazódott - egyikre-másikra ma még nehéz választ találni.