A lap hétfői számában Szentes Emil ismerteti elképzeléseit, melynek lényege, hogy hálózatszerűen fejlesztené a föld alatti közlekedést. A szakember szerint a 36 évvel korábban papírra vetett nyomvonalterv mára elvesztette aktualitását, és az épülő metrót Budaörstől Káposztásmegyerig, illetve Rákospalotáig kellene vezetni.
Az üzemmérnök a 4-es metró építését összekapcsolná a 3-as befejezésével és az 5-ös kialakításával, a szerelvények így több szakaszon közös alagutakban futnának, így összességében akár ötszázmilliárd forintot is meg lehetne takarítani - írja a Magyar Hírlap.
Hamarabb is elkészülhet a Gellért téri megálló
A Népszabadság hétfői számában az olvasható, hogy akár egy évvel korábban is elkészülhetne a tervezettnél a 4-es metró Szent Gellért téri állomásának építése, ha a megálló lejtaknájának a kialakítását a budai főgyűjtő építésével egy füst alatt oldanák meg.