1p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 4-es metró tíz állomásából nyolcnak már megvan a használatbavételi engedélye, további kettő január közepén, legkésőbb végén kapja meg - mondta Pesti Imre budapesti kormánymegbízott hétfői sajtótájékoztatóján Budapesten.

Pesti Imre az állomások és egy járműtelep bejárása után elmondta: a két hátralévő állomás a Fővám tér és a Kelenföldi pályaudvar. Mint mondta, jelenleg is ötpercenként járnak a szerelvények utasok nélkül. A Nemzeti Közlekedési Hatóság által ellenőrzött tesztüzemmód január 20-án kezdődik és március 20-ig tart.

A kormánymegbízott véleménye szerint a március végi átadási határidő biztonsággal tartható, de mindennél fontosabb az utasok biztonsága, ezért hibamentes tesztüzemre van szükség.

Utalt arra, hogy a 4-es metróról szóló első elképzelések 1972-ben születtek, az első terveket, tanulmányokat 1990-ben dolgozták ki. A vonal 2004-ben kapott vasúthatósági engedélyt, az első tervpályázat 2005-ben volt, és egy évvel később már épült a metró. Pesti Imre szavai szerint az elmúlt három évben - különösen az elmúlt két-három hónapban - felgyorsultak az engedélyezési folyamatok.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!