Átrendeződés várható idén az európai autópiac prémium szegmensében, ugyanis az Audi növekedése olyan mértékben marad el a BMW és a Mercedes által diktált ütemtől, hogy hónapok kérdése a lecsúszás (bár februárban még tartotta vezető helyét). Feltéve, ha a cég által bemutatott új modellek nem hozzák a számokat.
2014-ben az Audi 697 946 eladott kocsival 5,6 százalékos részesedést tudott kihasítani az EU piacából. Ez 4,8 százalékos növekedést jelentett 2013-hoz képest. A BMW bár 5,2 százalékkal bővült, ez nem volt elég arra, hogy átvegye az első helyet, ugyanis 645 559 kocsit adott el. A Mercedes számai 627 718 és 5,5 százalék volt – derül ki az ACEA adataiból.
Az idei első két hónap azonban úgy néz ki, hogy míg a BMW 9,7, a Mercedes pedig 11,2 százalékkal bővült, az Audi mindössze 2,4 százalékot tudott összehozni, ami még a teljes piac 7 százalékos növekedéséhez képest is szerény szám. Ha ez az ütem folytatódik, akkor hamarosan a BMW és később a Mercedes is le fogja hagyni az Audit a prémium ligában.
A BMW és a Mercedes ráadásul örülhet, hogy csoporttársaik, vagyis a Mini és a Smart, a tavalyi nem túl szívderítő eredmények után az idén szárnyalnak. Ez főként a Smartra igaz, amely a tavalyi évet 15,3 százalékos mínusszal zárta, amióta viszont megjelent az új modell 40,5 százalékkal adnak el többet, mint az előző év hasonló időszakában.
Ha már a prémium szegmensnél tartunk, meg kell említeni a két kisebb szereplőt, a Lexust és a Volvót is. Előbbi 41,9 százalékkal növekedett, de ez is csak 4825 autót jelent, ami finoman szólva nem teszi komoly szereplővé a Toyota luxusmárkáját Európában. A Volvo 11 százalékkal nőtt és 33 878 kocsinál tart, így még neki is van mit lefaragnia.
Az Audi márkatársa, a Porsche főként új terepjárója, a Macan megjelenésének köszönhetően 43,1 százalékkal nőtt, ami 8889 kocsit jelent.
A Tata által tulajdonolt Land Rover és Jaguar nem teljesít valami fényesen az idén. A terepjáró 2,7 százalékkal nőtt, szemben a tavalyi 6,6-tal, az angolok luxusmárkája pedig majdnem 20 százalékos mínuszt könyvelhet el, pedig tavaly még növekedni tudott 5,8 százalékkal.
mfor.hu