A szövetség közleménye szerint a Balatoni nyár kampány vírusfilmje több mint félmillió emberhez jutott el, és hetekig vezette a tárhelyet biztosító freeweb.hu toplistáját. A turisztikai lehetőségeket bemutató weboldal (www.balaton-tourism.hu) látogatottsága az átlagos 25 ezerről 96 ezerre nőtt a kampányt követő júliusi hónapban, így a célként kitűzött 50 százalékos növekedés helyett 285 százalékkal emelkedett az egyedi látogatók száma.
Ünnepélyes külsőségek között pénteken a Madách Színházban hirdették ki a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a MAKSZ által szervezett Effie reklámhatékonysági verseny végeredményét.
Az idén több újdonság is volt a pályázati kiírásban. Így egyebek mellett két új kategóriát hirdettek meg a szervezők: kulturális szolgáltatás és imidzs, valamint az eddigi 5 helyett 10 pályaművet auditált a független kutatókból álló bizottság. Az idén 49 ügyfél 47 ügynöksége működött közre a 84 beadott pályaműben. Döntőbe 36 pályázat jutott, ebből 5 arany, 8 ezüst, 10 bronz Effie-díjas lett.
Új kategóriák idén
A zsűri több kategóriában értékelte a nevezett kampányokat. Így a nem tartós fogyasztási cikkek, tartós fogyasztási cikkek, társadalmi célú kommunikáció, pénzügyi szolgáltatás, kulturális szolgáltatás, szolgáltatás, imidzs, telekommunikáció kategóriákat külön díjazták.
A 23 díjat és a platinát összesen 25 ügynökség és 19 ügyfél vitte haza. Az utóbbiak közül az idei versenyben az Unilever bizonyult a legeredményesebbnek: összesen 9 pályázattal indult, és 2 arany, 1 ezüst és 2 döntőbe jutott alkotás tulajdonosaként távozott a gálaestről. A legtöbb pályázatban érintett ügynökség az OMD Hungary Kft., a McCann Erickson Budapest Kft., a Grey Worldwide Hungary Kft. és a Mediaedge:cia Hungary Kft. volt.
A helyezések száma tekintetében a legeredményesebb ügynökség az OMD Hungary Kft., az MC Media Company Kft., az Initiative Media Hungary Kft., a Republic of Art és a McCann Erickson Budapest Kft. bizonyult. A pályázatok száma és eredményessége szempontjából a legsikeresebb az Insomnia Reklámügynökség Kft., a Noe's Ark Reklámügynökség Kft., az MC Media Company Kft., a Republic of Art és a hat Integrált Márkakommunikációs Ügynökség Kft.
Az eredményességért jár a reklám Oscar
Az Effie-díj a reklámszakma egyik legkiemelkedőbb elismerése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely együtt kezeli a kreativitást a marketing- és reklámcélok sikeres megvalósításával, amely a reklámok valódi célját, az elért eredményt díjazza - áll a közleményben. Elnevezése az angol "efficiency", illetve "effectiveness" kifejezésekből ered.
A díjat évente adják át az elmúlt év legsikeresebb reklám- és marketing-kommunikációs tevékenységéért. Az eredményesség vizsgálata a piac által elfogadott adatok, illetve bizonyítható eredmények alapján történik.
A díjat 1968-ban alapította az Amerikai Marketing Szövetség, az AMA. 1981 óta Európában is rendszeresen rendeznek Effie-t, Magyarországgal együtt 15 országban. Az elmúlt húsz évben világszerte összesen már 35 Effie partner-ország csatlakozott a New York-i szervezők munkájához, 1996 óta pedig rendszeresen kiírják az Euro Effie díjat is, amelyet az a kampány érdemelhet ki, amely legalább három vagy annál több európai országban is hatékony volt.