Ez a Bloomberg eddigi legmerészebb és talán legkockázatosabb kísérlete arra, hogy pénzügyi menedzserek, bankárok, brókerek és egyéb pénzügyi szolgáltatók irodáiban mintegy 300 ezer számítógépen elérhető "olvasótáborát" az írott sajtóra is kiterjessze.
Az adásvétel pontos részleteit nem hozták nyilvánosságra, de a BusinessWeek keddi jelentésében a tárgyalásokhoz közel állókra hivatkozva 2-5 millió dollár közé tette a készpénzben fizetendő vételárat. A Bloomberg magára vállalja a BusinessWeek jelenlegi mintegy 400 alkalmazottjának végkielégítését is, ha elbocsátaná őket.
A Michael Bloomberg New York-i polgármester által alapított Bloomberg várhatóan az év végéig veszi át a magazint annak jelenlegi tulajdonosától, a McGraw-Hill csoporttól, amely a Standard and Poor,s hitelminősítőt is birtokolja. A McGraw-Hill júliusban kínálta fel megvételre a magazint, nyilvánvalóan megelégelve, hogy a hirdetési bevételek apadása miatt egyre veszteségesebb a lap kiadása.
Daniel L. Doctoroff, a Bloomberg elnöke azzal magyarázta vételi szándékukat, hogy a BusinessWeek révén a Bloomberg jobban behatolhat a vállalati szférába és a kormányzati hatalom bugyraiba, ahol a piacbefolyásoló döntéseket meghozó emberek nem állandóan a számítógép képernyője előtt ülnek.
A BusinessWeek súlyos pénzügyi nehézségekkel küzd a második világháború óta leghosszabb amerikai gazdasági recesszió és a médiában bekövetkezett változások miatt, hiszen egyre több hirdető az írott sajtónál jóval olcsóbb internet felé fordul. A lapnak az is nehézséget okoz, miként maradhat fontos egy hetilap az internet korában, amikor a vállalati és pénzügyi hírek a nap huszonnégy órájában elérhetőek a világhálón.
MTI/Menedzsment Fórum