2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az előzetes tervek szerint jövőre debütáló Boeing 787-es Dreamliner gyártását váratlan akadályok hátráltatják. A repülőgéptörzsének darabjainak illesztése nem tökéletes, ebből kifolyólag az első kísérleti repüléseken furcsán viselkedett a gép.

Az Airbus A380-as óriásgépének kálváriája sejlett fel a konkurens amerikai cégnél, miután az egyik próbaúton furcsa zajokat produkált az új 787-es gép. Sajtóhírek szerint a gép darabjainak illesztési hibája okozta a problémákat, a Boeing illetékesei ugyanakkor az AP hírügynökségnek nyilatkozva azt mondták, hogy számítottak a problémára, és kész megoldásuk van rá.

A cég szóvivője szerint egy 0,3 hüvelykes rés volt az orr bal oldala és a pilótafülke között, ám ennek semmi kapcsolata nincs a repülőgép törzsével. A Boeing szerint a hibát kijavították. Mint Mary Hanson vállalati szóvivő mondta: az ilyen problémák természetes velejárói egy új fejlesztésnek, készüljön a gép carbonszálas anyagból mint a 787-es vagy alumíniumból mint számos más repülő. A mérnökök a gyártási folyamat alatt komoly figyelmet fordítanak az esetlegesen adódó ilyen jellegű problémákra, és ezeket menet közben tudják korrigálni.

A Boeing számára kulcsfontosságú, hogy a Dreamliner névvel illetett 787-est sikeresen forgalomba állíthassák a jövő év tavaszán, ez a modell ugyanis, amely a céget a korábbi gödörből kirángatta. A társaság erre a típusra kapta az elmúlt időszakban a legtöbb megrendelést, aminek köszönhetően visszavette a repülőgépgyártók versenyében a vezető pozíciót az Airbustól.

Mint ismert, az európai gyártó nagy reményű fejlesztése, a világ legnagyobb utasszállítójának szánt A380-as gyártása kapcsán a tavalyi évben komoly gondok adódtak. Ennek következtében a szállítások két éves csúszást szenvedtek, ami a cég nyereségét is alaposan padlóra küldte. Az Airbus januárban jelentette be, hogy a cég németországi gyárában ellenőrizték a gép teljes villamosvezeték-rendszerét és hogy az összes egység működőképes-e, miután a mérnökök az elektronikus rendszer korábbi hibáját kijavították.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!