2p

CRM rendszer bevezetéséről eddig a kisebb vállalkozások nem is gondolkodhattak. Most úgy tűnik, hogy az alkalmazásszolgáltatókon keresztül megnyílik ez a piac is a CRM számára.

Úgy tűnik azonban, hogy a kedvezőtlen fogadtatás oka nem a koncepció téves volta, hanem a piac éretlensége volt. Az elutasítás mögött leggyakrabban ugyanis biztonsági megfontolások álltak: A cégek úgy érezték, hogy kiszolgáltatott helyzetbe kerülnek, ha stratégiai fontosságú funkcióik falaikon kívülre kerülnek. (Érdekes, hogy hasonló félelmeket sikerült már korábban leküzdeni a tevékenység-kihelyezéssel kapcsolatban.) Úgy tűnik, hogy az aggodalmakra kitűnő orvosság a források szűkülése. Az informatikai költségvetések radikális szűkülése miatt Amerikában és Európában is egyre több vállalat kezd ismét érdeklődni az ASP megoldások iránt.

Az ASP újraéledésese és a CRM terjedése kölcsönösen előnyösen hathatnak egymásra. Az ASP megoldások révén ugyanis olyan vállalkozások juthatnak korszerű CRM megoldáshoz, amelyeknek korábban nem volt erre lehetősége. A 2005-re a Gartner szerint 76,6 milliárd dollárosra dagadó CRM piacból a hagyományos CRM-játékosokon kívül komoly szeletet hasíthatnak ki az ASP szolgáltatók. A Datamonitor előrejelzése szerint az ASP szolgáltatók részesedése a CRM piacból az Egyesült Államokban a következő 5 évben a jelenlegi 14 százalékról 21 százalékra nő.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!