Úgy tűnik azonban, hogy a kedvezőtlen fogadtatás oka nem a koncepció téves volta, hanem a piac éretlensége volt. Az elutasítás mögött leggyakrabban ugyanis biztonsági megfontolások álltak: A cégek úgy érezték, hogy kiszolgáltatott helyzetbe kerülnek, ha stratégiai fontosságú funkcióik falaikon kívülre kerülnek. (Érdekes, hogy hasonló félelmeket sikerült már korábban leküzdeni a tevékenység-kihelyezéssel kapcsolatban.) Úgy tűnik, hogy az aggodalmakra kitűnő orvosság a források szűkülése. Az informatikai költségvetések radikális szűkülése miatt Amerikában és Európában is egyre több vállalat kezd ismét érdeklődni az ASP megoldások iránt.
Az ASP újraéledésese és a CRM terjedése kölcsönösen előnyösen hathatnak egymásra. Az ASP megoldások révén ugyanis olyan vállalkozások juthatnak korszerű CRM megoldáshoz, amelyeknek korábban nem volt erre lehetősége. A 2005-re a Gartner szerint 76,6 milliárd dollárosra dagadó CRM piacból a hagyományos CRM-játékosokon kívül komoly szeletet hasíthatnak ki az ASP szolgáltatók. A Datamonitor előrejelzése szerint az ASP szolgáltatók részesedése a CRM piacból az Egyesült Államokban a következő 5 évben a jelenlegi 14 százalékról 21 százalékra nő.
A CRM nem csak a nagyoké
CRM rendszer bevezetéséről eddig a kisebb vállalkozások nem is gondolkodhattak. Most úgy tűnik, hogy az alkalmazásszolgáltatókon keresztül megnyílik ez a piac is a CRM számára.