1p

Visszavonja észak-amerikai üdítőital üzletágának értékesítését a Cadbury Schweppes, miután a hitelválság megnehezített a potenciális vevők hitelhez jutását.

A társaság március óta keresett vevőt italgyártó üzletágára, azonban a nyári hitelválság jelentősen megnehezítette a magánbefektető társaságoknak, hogy hitelt vegyenek fel a bankoktól, mellyel finanszírozni tudják felvásárlásaikat.

A vállalat most arra koncentrál, hogy bevezesse az üzletágat - mely egyebek mellett a Dr. Pepper, a 7Up és a Snapple üdítőket forgalmazza - a New York-i Értéktőzsdére. A részleget a tervek szerint 2008 közepére sikerül önállósítaniuk, írja a BBC News.

A vállalat 2005 novemberében vált meg európai üdítőital üzletágától, melyet a Blackstone and Lion Capital kockázatitőke-kezelő csoport vett meg 1,85 milliárd euróért. Az amerikai üzletág eladásától a társaság közel hétmilliárd dolláros bevételt várt.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!