A GM és a Ford az utóbbi két évtizedben jelentős átszervezéseket hajtott végre, amelyeket a jelenlegi recesszió csak még sürgetőbbé tett. A Chrysler ezzel szemben az elmúlt 22 évben a túlélés helyett folyamatosan arra készült, hogy a legkedvezőbb formába hozza magát egy esetleges vevő számára.
Az 1925-ben Walter P. Chrysler által alapított gyártónak van a legnagyobb esélye arra, hogy a jelenlegi gazdasági válságban alulmaradjon - írta az újság elemzője.
A Chryslert szövetségi garanciát élvező hitelekkel mentették meg a csődtől az 1980-es évek elején. A cég megerősödni látszott, 1987-ben 2 milliárd dollárért felfalta az American Motors Corp. vállalatot. Az 1990-es évek elején termelési együttműködést kötött a francia Renault-val. A teherautó őrületnek köszönhetően sikeressé vált Chrysler 1998-ban összeolvadt a német Daimler-Benz AG-vel, házasságuk azonban 2007-ben véget ért, a Daimler-Chrysler AG felbomlott.
A The Washington Post elemzése szerint a Chrysler gyárai azonban valószínűleg nem fognak eltűnni, a cég részben vagy egészben tovább él majd egy másik autógyárba olvasztva.
A szerző figyelmeztet: annak ellenére, hogy a detroiti hármak közül eddig egyedül a Ford nem folyamodott szövetségi hitelért, ha a lakossági hitelpiac még sokáig fagyott állapotban marad, és a munkanélküliség emelkedni fog, akkor ez a vállalat is ilyen lépésre kényszerülhet. Így Obamának, ha rendbe akarja tenni az amerikai autóipart, mindenekelőtt fel kell szabadítania a fogyasztói hitelpiacot, és vissza kell szorítania a munkanélküliséget - olvasható a cikkben.