2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A három legnagyobb amerikai autógyártó, a detroiti hármak közül a General Motors (GM) és a Ford életben maradhat, a Chrysler viszont eltűnhet - írta a The Washington Post elemzője a hét végén.

A GM és a Ford az utóbbi két évtizedben jelentős átszervezéseket hajtott végre, amelyeket a jelenlegi recesszió csak még sürgetőbbé tett. A Chrysler ezzel szemben az elmúlt 22 évben a túlélés helyett folyamatosan arra készült, hogy a legkedvezőbb formába hozza magát egy esetleges vevő számára.

Az 1925-ben Walter P. Chrysler által alapított gyártónak van a legnagyobb esélye arra, hogy a jelenlegi gazdasági válságban alulmaradjon - írta az újság elemzője.

A Chryslert szövetségi garanciát élvező hitelekkel mentették meg a csődtől az 1980-es évek elején. A cég megerősödni látszott, 1987-ben 2 milliárd dollárért felfalta az American Motors Corp. vállalatot. Az 1990-es évek elején termelési együttműködést kötött a francia Renault-val. A teherautó őrületnek köszönhetően sikeressé vált Chrysler 1998-ban összeolvadt a német Daimler-Benz AG-vel, házasságuk azonban 2007-ben véget ért, a Daimler-Chrysler AG felbomlott.

A The Washington Post elemzése szerint a Chrysler gyárai azonban valószínűleg nem fognak eltűnni, a cég részben vagy egészben tovább él majd egy másik autógyárba olvasztva.

A szerző figyelmeztet: annak ellenére, hogy a detroiti hármak közül eddig egyedül a Ford nem folyamodott szövetségi hitelért, ha a lakossági hitelpiac még sokáig fagyott állapotban marad, és a munkanélküliség emelkedni fog, akkor ez a vállalat is ilyen lépésre kényszerülhet. Így Obamának, ha rendbe akarja tenni az amerikai autóipart, mindenekelőtt fel kell szabadítania a fogyasztói hitelpiacot, és vissza kell szorítania a munkanélküliséget - olvasható a cikkben.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!