2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jim Press, a Chrysler autógyár elnöke szerint az amerikai autópiaci kereslet a jelenlegi recesszió után még évekig nem fog visszatérni a korábbi évek szintjére.

Press úgy látja, hogy az amerikai autóeladások éves szinten 10 millió körül állapodnak meg. Ez viszont szakértők szerint több gyártót is gyorsan kiszoríthat a piacról

A Chrysler elnöke azt mondta a USA Today című napilap hétfői számában megjelent nyilatkozatában, hogy az idén várható 10 milliós kereslet nem rendellenesség, "el kell fogadni, hogy ez a helyzet, és helyt kell állni". Mint hozzátette, eljöhet még az a nap, amikor 2009 januárjára is úgy fognak visszaemlékezni, mint a "régi szép időkre". Értékelése szerint "semmi sem működik (...) depresszióban vagyunk, nem is recesszióban".

A forgalmat figyelő Autodata cég becslése szerint idén 9,6 millió új autó kelhet el az Egyesült Államokban. Tavalyi 13,2 milliót adtak el, már az is 18 százalékkal kevesebb volt, mint az előző évben. A tavalyinál kisebb forgalmat, 12,9 milliós eladást utoljára az 1992-es recessziós évben rögzítettek.

Az amerikai autópiac januárban már tizenötödik hónapja folyamatosan zsugorodott az egy évvel korábbihoz viszonyítva, 2007. október óta nem volt növekedés. A Chrysler hazai eladásai kevesebb mint felére csökkentek, a General Motors 49 százalékos, a Ford 40 százalékos forgalomcsökkenést könyvelt el. Az Egyesült Államok első ízben megszűnt a világ legnagyobb autópiaca lenni: több autó talált gazdára az év első hónapjában Kínában.

A Chrysler elnöke azt mondta, igyekeznek felkészülni a nehéz időszakra, arra, hogy talán még négy éven át sem lendül 10 millió fölé az eladott új autók száma.

Az AutoPacific tanácsadó cég szerint a jelenlegi profitok nem teszik lehetővé, hogy a jelenlegi 20 gyártó megmaradjon az amerikai piacon, több márka ki fog szorulni.

A General Motors és a Chrysler továbbra is csődközeli állapotban van, lényegében a tavaly év végén nyújtott szövetségi kölcsönből él. Az amerikai utakon 250 millió személy- és teherautó fut. Évi 6 százalékos elhasználódást alapul véve elvben 15 millió új autót lehetne eladni, írta a USA Today.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!