Az egyes rádiócsatornák hallgatottságának változásai mellett nem mozdult el számottevően a magyarországi össz-rádióhallgatás volumene. 2010 szeptemberében (egy átlagos hétköznapon vagy egy átlagos hétvégi napon) a 15 évnél idősebb magyar népesség 87,3 százaléka, azaz 7 438 000 fő hallgatott rádiót és a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében átlagosan 4 óra 17 perc volt, amely közel azonos érték az előző hónaphoz képest.
A rádióhallgatás napi görbéje az első őszi hónapot tekintve kismértékben átalakult a nyári hónapokhoz viszonyítva: a görbe a munkába indulás időszakát követve hamarabb kezd épülni, de a csúcsot továbbra is 9 órakor éri el. Jelentősen megváltozott viszont a kora délutáni hallgatottság, mely 14 órakor kezd növekedni s egy második kiemelkedő időszakként 17 óráig 17-19 százalékos hallgatottságot biztosított a rádiók számára.
Szeptemberben került sor a megyeszékhelyi rádióadók hallgatottság mérésének idei harmadik hullámára is. A 18 mért megyeszékhely közül 6 város esetében is magasabb volt 30 százaléknál a leghallgatottabb rádió napi elérése a 15-49 évesek körében, mely országos szinten is kiemelkedő teljesítmény. (Ugyancsak a 15-49 évesek körében a leghallgatottabb országos rádió napi elérése: 18,6%.)
Igen változatos képet mutatnak a megyék abban a tekintetben is, hogy milyen hallgatottsági különbség van a megyei első és harmadik helyezett rádiócsatorna napi elérési adatai között: a legkisebb érték 5,5 százalékpontnyi különbség – ahol tehát 3 rádió is jelentős hallgatottsággal bír -, míg a legnagyobb különbség 27,5 százalékpontnyi.
Az egyes adókat tekintve a felmérés adatai számos érdekességet tártak fel, így például a felnőtt lakosság körében az MR1-Kossuth Rádió a legnépszerűbb, másfél millió hallgatóval igaz ezt elsősorban idős hallgatói táborának köszönheti. A kereskedelmileg fontos 18-49-éves célcsoportban ugyanakkor három kereskedelmi rádió is a közszolgálati csatorna előtt van, mely 409 ezer embert ért el. A legtöbb hallgatót a GfK-Ipsos rádiós közönségmérésének adatai szerint szeptemberben országos szinten az átlag napi elérést tekintve a Class FM volt az éllovas, mely 919 ezer hallgatóval büszkélkedhetett. A második Neo FM 771 ezer, míg a harmadik Rádió1 Network esetében 455 ezer hallgatót mértek.
Ami a budapesti adatokat illeti, az említett 18-49-es célcsoportban meglehetősen szoros a verseny. Az éllovas a Rádió1 Network (135 ezer hallgató), ám után három csatorna is néhány ezres különbséggel áll: a Class FM (114 ezer), a Juventus (111 ezer) és a Neo FM (108 ezer).
mfor.hu