Nem okozhat meglepetést, hogy az első helyen a 387,4 millió euróra becsült román népautó márkaneve, a Dacia áll. A Renault eddig 600 millió eurót fektetett be a Piteşti-i autógyárba, s úgy tűnik, megérte. A második a Román Kereskedelmi Bank (BCR), amelyet az idén 62 százalékban az osztrák Erste Bank vásárolt meg 3,75 milliárd euróért. A román bank brandjének értékét 355,6 millió euróra értékelték. Bronzérmes egy másik pénzintézet, a Román Fejlesztési Bank (BRD) áll, melynek a francia Société Générale a tulajdonosa. A márka - a tanulmány készítői szerint - 208,3 millió eurót ér.
A sorban a román kőolajipari óriás, a Petrom következik, 86,4 millió eurós márkanév-értékkel, noha részvényei többségének az osztrák ÖMV által két évvel ezelőtt történt, 1,5 milliárd euróért történő felvásárlását az utóbbi időben botrányok követték. Ötödik a listán egy gyógyszertár-hálózat, az A&D Pharma által üzemeltetett Sensiblu, a maga 82 millió eurót érő brandjével.
A tízes toplistán felbukkan még a szintén kőolajipari szereplő, a Rompetrol (72,5 millió eurós márkanevével), a hústermékeiről híres Cristim (62,8 millió euró), az Asirom biztosítótársaság (60,9 millió euró), a háztartási gépek legnagyobb romániai kereskedője, az Altex (59,4 millió euró), valamint hazai vetélytársa, a Domo (41,4 millió euró).
A tanulmány készítői nem vették figyelembe azokat a cégeket, amelyek piaci szegmensükben monopolhelyzettel rendelkeznek vagy rendelkeztek (ilyen például a román légiközlekedési vállalat, a TAROM-ot vagy a távközlési piac legnagyobb román szereplője, a Romtelecom).
Menedzsment Fórum