A megállapodás technológiák, gyártási platformok cseréjére is kiterjed. Az olasz vállalat készpénzt nem fizet, és a jövőben sem tervezi a pénzügyi bajba került amerikai vállalat finanszírozását.
Az ügylet a FIAT számára azért előnyös, mert az együttműködés révén javulhat a méretgazdaságosság, ami a jelenlegi válságos helyzetben nagyon fontos, és az olasz modellek ismét megjelenhetnek az amerikai piacon, ahonnan egy ideje már hiányoznak.
A Chrysler elsősorban azt reméli a megállapodástól, hogy kis fogyasztású, környezetbarát autókkal bővítheti termékpalettáját.
Közben a német Daimler kedden azt jelezte, hogy mindenképpen meg akar válni a Chryslerben még meglévő, közel 20 százalékos részesedésétől. A német vállalat tavaly kezdett tárgyalásokat az amerikai vállalat új többségi tulajdonosával, a Cerberus befektetési társasággal a részesedés eladásáról.
Az amerikai befektetési társaság 2007 nyarán vette át az ellenőrzést az értékesítési gondokkal küszködő Chrysler felett. A Cerberus 80,1 százalékos részesedést vett a Chrysler csoportban, illetve annak pénzügyi szolgáltató cégében, és ezért 7,4 milliárd dollárt fizetett.
A Chrysler eladása az egyik legnagyobb transzatlanti vállalategyesülés végét jelentette. A Daimler-Benz 1998-ban 36 milliárd dollárért vette meg a Chryslert.