Egy felmérés szerint 2014 első negyedévében a többcsatornás értékesítést előnyben részesítő amerikai kiskereskedők 94 százalékának volt Facebook oldala. 81 százalékuk még „like” gombot is elhelyezett weblapján és engedte, hogy a vásárlók tartalmakat osszanak meg a kereskedés idővonalán. Hasonló a Pinterest és a Twitter használók aránya is – írja az emarketer.com.
Mindezek ellenére úgy tűnik, hogy a közösségi média csak minimális szinten képes növelni az egyes kiskereskedelmi honlapok látogatottságát. A tulajdonosok több mint negyede ugyanis azt mondta, hogy alig 1 százalékkal nőtt a közösségi csatornáknak köszönhető a látogatások száma. Ebből értelemszerűen következik, hogy a konkrét vásárlások aránya még ennél is kisebb. A kereskedők 43 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a vásárlók kevesebb mint 1 százaléka döntött a bolt mellett csak azért, mert használnak valamilyen webkettes eszközt.
A felmérés arra viszont nem mutatott rá, hogy az egyes kiskereskedők milyen szinten mélyedtek el a social media rejtelmeiben. Azt az állítást ugyanis nehéz vitatni, hogy egy jól felépített közösségimédia-jelenlét komoly lendületet adhat az üzletnek.
mfor.hu