3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Bár a világbajnokság már közel 3 hete véget ért a két legnagyobb közösségi oldal még mindig azon vitázik, hogy melyikük tudott nagyobb hullámokat verni az online térben.

Mialatt a Facebook és a Twitter lényegében egymással összehasonlíthatatlan számokkal igyekeznek meggyőzni a befektetőiket, hogy bizony a felhasználók náluk osztották meg gondolataikat világbajnokságról, annyi biztos, hogy mind a ketten növekvő aktivitásról tudtak beszámolni. A Facebook állítása szerint a vb 350 millió emberből 3,5 milliárd interakciót váltott ki, ebben beletartoznak a megosztások, a like-ok, a kommentek és a posztok is – olvasható a Bloomberg cikkében.

A Twitter első embere csak egy meccsre, a kétség kívül legmegdöbbentőbb 7-1-es brazil vereségre fókuszált és az állította, hogy a különböző tweetek, és az azokat követő, olvasó emberek száma elérte a 6,5 milliárdot. Ebben beletartoznak a külső fejlesztők applikációi és más, a Twitterhez kapcsolódó – weblapok nézettsége is. A Twitter a döntő után egyébként csak magukra a tweetekre szűkítve a számokat azt mondta, hogy a játékokkal kapcsolatban 672 millió darab érkezett, amelyből 35,6 millió csak a német-brazilra. Ebből nem nehéz kiszámolni, hogy egy bejegyzést átlagosan 182 embernek kellett elolvasnia, mivel azonban a föld 7 milliárdos népességéből csak 3 milliárdnak van internet-hozzáférése sejthető, hogy egy szűkebb felhasználó körről lehet szó.

Bár a Twitter második negyedéves eredményében a vb által generált számok még csak részben számítanak, már felülmúlta az elemzői várakozásokat és 283,3 millió dollár helyett 312,3 milliós bevételt ért el. Ez éves szinten 244 százalékos ugrást jelent. A cég ugyanakkor veszteséget termelt a vizsgált időszkban, egészen pontosan 144,6 millió dollárt.

A havonta legalább egyszer bejelentkező felhasználók átlagos száma elérte a 271 milliót. Ez 24 százalékkal több, mint egy évvel korábban és 6 százalékkal több az idei márciusi adathoz képest. A Twitter haladást ért el a mobileszközökre (okostelefon, táblagép) szánt hirdetések terén is. Ezekből a hirdetésekből 224 millió dollár bevétele volt az oldalnak, ez az összes hirdetési bevételének 81 százaléka. Az online világszintű hirdetési piacon azonban még mindig aprócska szereplő a Twitter, piaci részesedése idén 2,8 százalék lesz az eMarketer piackutató szerint, töredéke a Google és a Facebook részesedésének.

A Facebook ugyanakkor igencsak hasított a második negyedévben, nyeresége 237 százalékkal nőtt, elérve a 791 millió dollárt. Mindezt 2,91 milliárdos bevételből.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!