Mialatt a Facebook és a Twitter lényegében egymással összehasonlíthatatlan számokkal igyekeznek meggyőzni a befektetőiket, hogy bizony a felhasználók náluk osztották meg gondolataikat világbajnokságról, annyi biztos, hogy mind a ketten növekvő aktivitásról tudtak beszámolni. A Facebook állítása szerint a vb 350 millió emberből 3,5 milliárd interakciót váltott ki, ebben beletartoznak a megosztások, a like-ok, a kommentek és a posztok is – olvasható a Bloomberg cikkében.
A Twitter első embere csak egy meccsre, a kétség kívül legmegdöbbentőbb 7-1-es brazil vereségre fókuszált és az állította, hogy a különböző tweetek, és az azokat követő, olvasó emberek száma elérte a 6,5 milliárdot. Ebben beletartoznak a külső fejlesztők applikációi és más, a Twitterhez kapcsolódó – weblapok nézettsége is. A Twitter a döntő után egyébként csak magukra a tweetekre szűkítve a számokat azt mondta, hogy a játékokkal kapcsolatban 672 millió darab érkezett, amelyből 35,6 millió csak a német-brazilra. Ebből nem nehéz kiszámolni, hogy egy bejegyzést átlagosan 182 embernek kellett elolvasnia, mivel azonban a föld 7 milliárdos népességéből csak 3 milliárdnak van internet-hozzáférése sejthető, hogy egy szűkebb felhasználó körről lehet szó.
Bár a Twitter második negyedéves eredményében a vb által generált számok még csak részben számítanak, már felülmúlta az elemzői várakozásokat és 283,3 millió dollár helyett 312,3 milliós bevételt ért el. Ez éves szinten 244 százalékos ugrást jelent. A cég ugyanakkor veszteséget termelt a vizsgált időszkban, egészen pontosan 144,6 millió dollárt.
A havonta legalább egyszer bejelentkező felhasználók átlagos száma elérte a 271 milliót. Ez 24 százalékkal több, mint egy évvel korábban és 6 százalékkal több az idei márciusi adathoz képest. A Twitter haladást ért el a mobileszközökre (okostelefon, táblagép) szánt hirdetések terén is. Ezekből a hirdetésekből 224 millió dollár bevétele volt az oldalnak, ez az összes hirdetési bevételének 81 százaléka. Az online világszintű hirdetési piacon azonban még mindig aprócska szereplő a Twitter, piaci részesedése idén 2,8 százalék lesz az eMarketer piackutató szerint, töredéke a Google és a Facebook részesedésének.
A Facebook ugyanakkor igencsak hasított a második negyedévben, nyeresége 237 százalékkal nőtt, elérve a 791 millió dollárt. Mindezt 2,91 milliárdos bevételből.
mfor.hu