2p

A brit BAA Plc. repülőtér-üzemeltető felvásárlását tervező spanyol Ferrovial építőipari és infrastrukturális szolgáltató csoport közölte, hogy együtt akarja tartani a BAA nagy-britanniai érdekeltségeit, de felülvizsgálja a brit csoport külföldi részesedéseit, amelyek között van a Budapest Airport Rt. és az ausztráliai, sidney-i repülőtér is.

A külföldi részesedésekből történő bármilyen eladás az adósságtörlesztést fogja szolgálni, a Ferrovial közleménye szerint. A BAA-nél kedden közölték, hogy elfogadták a Ferrovial vezette konzorcium felülvizsgált vételi ajánlatát.

A BAA-re a Ferrovialon kívül a Goldman Sachs befektetési csoport is pályázott. A BAA hétfő este bejelentette, hogy tárgyalásokat kezdett a Ferroviallal és még egy további partnerrel, a Goldman Sachsszal. Ez a tárgyalás a hírek szerint gyakorlatilag árveréssé fajult, és a két pályázó az este folyamán egymásra kínált rá. A "licitet" a Ferrovial nyerte, részvényenként 9,50 fontos, a BAA-t 10 milliárd font fölé értékelő ajánlattal. A Goldman állítólag 9,40 fontnál megállt, igaz, ehhez részvényenként 15,25 pennys külön osztalékot is kínált a befektetőknek. A Ferrovial elfogadásra ajánlott javaslata ehhez képest 22,00 pennys prémiumot kínál - mírta korábban a Menedzsment fórum

A Budapest Airport Zrt. (BA) múlt év végén aláírt privatizációs szerződése szerint a brit BAA a ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető társaság részvényeinek 75 százalék mínusz egy szavazatát szerezte meg. A szerződés szerint 50 százalék plusz egy szavazat tulajdonrésznek a "jelen vevő" közvetlen tulajdonában kell maradnia.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!