1p

A Ford autógyár 2008 első negyedévben 90 791 járművet adott el Kínában; 47 százalékkal többet, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Az értékesített járműveknek több mint a felét Ford autómárka tette ki. A teljes mennyiségbe beletartozik ezenkívül a brit Land Rover és Jaguar is, amely márkákat a Ford márciusban hosszas huzavona után eladta az indiai Tata Motors Ltd.-nek, 2,3 milliárd dollárért.

A Ford tavaly 2,665 milliárd dollár adózás utáni veszteséget szenvedett, szemben a 2006-os, 9,948 milliárd dolláros adózott eredménye helyett.

Az első negyedévet illetően szinte az összes amerikai autógyár veszteségeket prognosztizált, a hitelpiaci válság és az üzemanyag árának tartosan magas szintje ugyanis az autógyártást is sújtja. Az elemzők szerint az utóbbi évtizedek egyik legrosszabb évének néz elébe a szektor az egyesült Államokban, ezért egyre több cég próbál a fejlődő piacok - elsősorban Ázsia, Afrika és Közép-Kelet-Európa - felé nyitni. 

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!