2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A júniusi 60 százaléknál is jobban, 72,7 százalékkal 3.806-ra esett vissza júliusban a Magyarországon forgalomba helyezett új autók száma, az év első hét hónapjában pedig 54,75 százalékkal 52.528-ra csökkent - közölte legfrissebb felmérésének adatait a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég hétfőn.

A Ford júliusban megelőzte az eladásokat régóta vezető Suzukit, ebből a márkából értékesítették a legtöbb autót: 644-et, ám ez is 47,3 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A Ford piaci részesedése ebben a hónapban mintegy 17 százalék, az első hét hónapban pedig 13,26 százalék volt.

A Ford Focus volt a legkelendőbb modell, 215 darabot adtak el, 47 százalékkal kevesebbet, mint egy éve.

A legnagyobb esést a Chevrolet, a Suzuki és az Opel könyvelte el: 84,23; 82,18 és 79,42 százalékkal.

Az első félévben Magyarországon a forgalomba helyezett új autók száma 51,7 százalékkal 39.613-ra esett, júniusban éves összehasonlításban ennél is magasabb, több mint 59,3 százalékos volt a visszaesés, összesen 5.945 új autót adtak el. A legnépszerűbb márka júniusban még a Suzuki volt, 780 eladott gépkocsival a piac 13,12 százalékát tudhatta magáénak, noha a havi értékesítés 65 százalékkal esett az egy évvel korábbihoz képest.

A Jato statisztikái szerint 2009 első félévében régiószerte csökkent a legnagyobb eladásokat produkáló márkák forgalma (a Kia kivételével). Összesen 504.641 új autó kelt el Közép-Kelet-Európában az idei év első félévében. Továbbra is Lengyelország a régió legjelentősebb piaca, 168.888 darabos eladással, ami 0,1 százalékos növekedés 2008 azonos időszakához képest. A lengyelországi eladások a teljes régió teljesítményének egyharmadát teszik ki. A szlovákokon kívül csak a lengyeleknek sikerült 2008 azonos időszakához képest növelni új autó eladásaikat 2009-ben.

Szlovákiában 3,6 százalékkal növekedtek az első félévi eladások a tavalyi év azonos időszakához képest, ahol összesen 45.728 darabbal zárták az idei első félévet. Az összes többi piacon jelentős visszaesés tapasztalható. A régió legnagyobb vesztesei a lettek (-73,7 százalék), a litvánok (-67,9 százalék), az észtek (-62,4 százalék) és a horvátok (-48,6 százalék).

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!