4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A General Motors Co. 2016 végéig 4 milliárd euróval finanszírozza új Opel modellek fejlesztését - írja az Automotive News Europe hírportál.

"Globális autóipari vállalatként a GM-nek erős európai jelenlétre van szüksége mind a design és fejlesztés, mind a gyártás és értékesítés tekintetében" - jelentette ki Dan Akerson, a General Motors elnök-vezérigazgatója az Opel szerdai közleménye szerint. Kifejtette: "az Opel kulcsfontosságú szerepet játszik sikerességünkben, és az anyavállalat teljes támogatását élvezi".

Az Opel 1999 óta 18 milliárd euró veszteséget szenvedett el, ebből 1,8 milliárdot tavaly. Az Opel és testvérmárkája, a Vauxhall eladásai az európai autóipari szervezet, az ACEA kimutatásai szerint tavaly 15,6 százalékkal 834 ezer 790-re csökkent az EU-ban és a négy EFTA országban.

Az Opelnek is lesz olcsó kisautója

Az Opel/Vauxhall olyan új modellekkel, mint az Adam kisautó, a Mokka SUV és a Cascade kabrió igyekszik megfordítani eladásai csökkenését. Az Opel 2016-ig 23 teljesen új, vagy "ráncfelvarrott" modellt és 13 új erőátviteli rendszert tervez bemutatni.

Az Opel DRIVE 2022 tízéves terve az évtized közepére irányozza elő a nullszaldó elérését. Az Opel kiadásainak 300 millió euróval való csökkentése mellett három év alatt évi 500 millió eurós rezsicsökkentést irányoz elő. A vállalat bezárja üzemét a németországi Bochumban, ahol a Zafira modell készül, miközben mintegy 2 ezer fővel csökkentette alkalmazottai számát tavaly Európában.

GM-tulajdon marad

A GM elnök-vezérigazgatója nem válaszolt arra az újságírói kérdésre, hogy a négymilliárdos beruházási elkötelezettség azt jelenti-e, hogy az Opel 2016-ig a GM tulajdonában marad. Steve Girsky, a GM alelnöke, a GM Europe elnöke és az Opel felügyelőbizottságának elnöke azonban a Reuters hírügynökségnek "megalapozatlannak" nevezte azokat az értesüléseket, amelyek szerint egyes Opel aktívákat a PSA/Peugeot-Citroen autógyárral létesítendő közös vállalathoz helyeznének át.

A GM elkötelezettségét az Opel felé az is erősíti, hogy korábban visszautasították a Fiat vételi ajánlatát.

Szengotthárd

Eközben az Opel közölte, hogy megkezdődött a szentgotthárdi gyárnak a bővítése. Az 500 millió eurós beruházással épült Flex motorgyárban az év elején kezdődött el a rendes üzem, majd február 12-én Joachim Koschnicke, az Opel alelnöke Orbán Viktor miniszterelnökkel közösen további, 130 millió eurós kapacitásbővítést jelentett be. A vállalat vezetése azért döntött a bővítés mellett, mert a jövőre induló kiskategóriás, azaz 1,4 literesnél nem nagyobb motorok esetében különösen nagy keresletre számít.

A bővítési munkálatok során az eredetivel szerkezetileg teljesen megegyező, új csarnokkal a Flex gyár területe 1600 négyzetméterrel növekszik. Április első felében a munkálatok előkészítő fázisa zajlik, majd az acélszerkezet szerelése és a falburkolás következik. Az ütemtervek szerint a csarnok június végére lesz szerkezetkész, és szeptember végére fogadhatja a berendezéseket. A bővítési projekt keretében 149 új berendezés és gép érkezik a Flex gyárba. A tervek szerint a munkálatok 2014 elején fejeződnek be, és a jövő év áprilisában indulhat a próbagyártás az új sorokon.

Az Opel új motorgenerációjának több típusa készül a tavaly szeptemberben átadott Flex gyárban, a rugalmas technológiának köszönhetően ugyanazokon a gyártósorokon. Az idén februárban elindult a középkategóriás 1,6 literes benzines motor sorozatgyártása, ezt hamarosan követi az 1,6 literes dízelmotoré, jövőre pedig kezdődik a kiskategóriás, 1,4 literesnél nem nagyobb benzinmotoroké.

A legújabb bővítéssel együtt az Opel szentgotthárdi összberuházása eléri az 1,4 milliárd eurót. Az új Flex motorgyár teljes kapacitása megközelítőleg évi 600 ezer darab lesz, és a teljes felfutás végére a munkatársak létszáma megközelíti az 1500-at. 

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!