4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A General Motors Co. 2016 végéig 4 milliárd euróval finanszírozza új Opel modellek fejlesztését - írja az Automotive News Europe hírportál.

"Globális autóipari vállalatként a GM-nek erős európai jelenlétre van szüksége mind a design és fejlesztés, mind a gyártás és értékesítés tekintetében" - jelentette ki Dan Akerson, a General Motors elnök-vezérigazgatója az Opel szerdai közleménye szerint. Kifejtette: "az Opel kulcsfontosságú szerepet játszik sikerességünkben, és az anyavállalat teljes támogatását élvezi".

Az Opel 1999 óta 18 milliárd euró veszteséget szenvedett el, ebből 1,8 milliárdot tavaly. Az Opel és testvérmárkája, a Vauxhall eladásai az európai autóipari szervezet, az ACEA kimutatásai szerint tavaly 15,6 százalékkal 834 ezer 790-re csökkent az EU-ban és a négy EFTA országban.

Az Opelnek is lesz olcsó kisautója

Az Opel/Vauxhall olyan új modellekkel, mint az Adam kisautó, a Mokka SUV és a Cascade kabrió igyekszik megfordítani eladásai csökkenését. Az Opel 2016-ig 23 teljesen új, vagy "ráncfelvarrott" modellt és 13 új erőátviteli rendszert tervez bemutatni.

Az Opel DRIVE 2022 tízéves terve az évtized közepére irányozza elő a nullszaldó elérését. Az Opel kiadásainak 300 millió euróval való csökkentése mellett három év alatt évi 500 millió eurós rezsicsökkentést irányoz elő. A vállalat bezárja üzemét a németországi Bochumban, ahol a Zafira modell készül, miközben mintegy 2 ezer fővel csökkentette alkalmazottai számát tavaly Európában.

GM-tulajdon marad

A GM elnök-vezérigazgatója nem válaszolt arra az újságírói kérdésre, hogy a négymilliárdos beruházási elkötelezettség azt jelenti-e, hogy az Opel 2016-ig a GM tulajdonában marad. Steve Girsky, a GM alelnöke, a GM Europe elnöke és az Opel felügyelőbizottságának elnöke azonban a Reuters hírügynökségnek "megalapozatlannak" nevezte azokat az értesüléseket, amelyek szerint egyes Opel aktívákat a PSA/Peugeot-Citroen autógyárral létesítendő közös vállalathoz helyeznének át.

A GM elkötelezettségét az Opel felé az is erősíti, hogy korábban visszautasították a Fiat vételi ajánlatát.

Szengotthárd

Eközben az Opel közölte, hogy megkezdődött a szentgotthárdi gyárnak a bővítése. Az 500 millió eurós beruházással épült Flex motorgyárban az év elején kezdődött el a rendes üzem, majd február 12-én Joachim Koschnicke, az Opel alelnöke Orbán Viktor miniszterelnökkel közösen további, 130 millió eurós kapacitásbővítést jelentett be. A vállalat vezetése azért döntött a bővítés mellett, mert a jövőre induló kiskategóriás, azaz 1,4 literesnél nem nagyobb motorok esetében különösen nagy keresletre számít.

A bővítési munkálatok során az eredetivel szerkezetileg teljesen megegyező, új csarnokkal a Flex gyár területe 1600 négyzetméterrel növekszik. Április első felében a munkálatok előkészítő fázisa zajlik, majd az acélszerkezet szerelése és a falburkolás következik. Az ütemtervek szerint a csarnok június végére lesz szerkezetkész, és szeptember végére fogadhatja a berendezéseket. A bővítési projekt keretében 149 új berendezés és gép érkezik a Flex gyárba. A tervek szerint a munkálatok 2014 elején fejeződnek be, és a jövő év áprilisában indulhat a próbagyártás az új sorokon.

Az Opel új motorgenerációjának több típusa készül a tavaly szeptemberben átadott Flex gyárban, a rugalmas technológiának köszönhetően ugyanazokon a gyártósorokon. Az idén februárban elindult a középkategóriás 1,6 literes benzines motor sorozatgyártása, ezt hamarosan követi az 1,6 literes dízelmotoré, jövőre pedig kezdődik a kiskategóriás, 1,4 literesnél nem nagyobb benzinmotoroké.

A legújabb bővítéssel együtt az Opel szentgotthárdi összberuházása eléri az 1,4 milliárd eurót. Az új Flex motorgyár teljes kapacitása megközelítőleg évi 600 ezer darab lesz, és a teljes felfutás végére a munkatársak létszáma megközelíti az 1500-at. 

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!