A csőd által fenyegetett detroiti hármak - a GM és a Chrysler mellett a Ford - előző nap nyújtották be Washingtonban a kongresszusnak átszervezési terveiket. A három vállalat összesen 34 milliárd dollár áthidaló szövetségi hitelt kér.
A GM közölte: négymilliárd dollár azonnali tőkeinjekcióra van szüksége ahhoz, hogy fizetőképes maradhasson az év végéig. Eddig nem lehetett tudni, hogy a GM helyzete ennyire drámai. A cég összesen 18 milliárd dolláros hitelre tart igényt. A Chrysler hétmilliárd dollárt kér, méghozzá december 31-ig. A vállalat további hatmilliárd dollárért folyamodik az energiatakarékos autófejlesztés folytatására.
A három gyár közül a legkedvezőbb pénzügyi helyzetben levő Ford kilencmilliárd dollár szövetségi hitelt kér, de jelezte, hogy egyelőre nem akarja felhasználni. Ezenkívül ötmilliárd dollárt igényel az alacsony fogyasztású, környezetbarát autók fejlesztésére. Mindhárom cég ígéretet tett, hogy felgyorsítják a kisebb fogyasztású autók gyártását. A GM és a Ford azt is jelezte, hogy megválnak bizonyos márkáiktól.
A három autógyártó eladásai novemberben nagyot zuhantak az egy évvel ezelőttihez képest: a GM forgalma 41 százalékkal, a Fordé 31-gyel, a Chrysleré 47-tel csökkent. Mint a The Washington Times megjegyezte, a három vállalaton a benzinár jelentős csökkenése sem segített.
A USA Today arról írt, hogy a három vállalat vezérigazgatója ezúttal nem magánrepülőgéppel érkezett Washingtonba, és felajánlották, hogy évi egydolláros fizetéssel is beérik, ha hitelhez jutnak. Ez azonban nem elég a szövetségi segítséghez, alaposan meg kell indokolniuk kérelmüket.
A The Washington Times szerkesztőségi cikkében úgy foglalt állást, hogy a Nagy Hármak nem kaphatnak több szövetségi hitelt. A lap szerint a nagy szövetségi kölcsön modellje nem működik, ez bebizonyosodott már 1979-ben, a Chrysler esetében. Ehelyett arra van szükség, amire a Chrysler annak idején nem volt hajlandó: csődeljárás keretében gyökeres átszervezést kell végrehajtani a munkaszerződések újratárgyalásával.