2p

Több milliárd dollárral növekedhet az amerikai General Motors (GM) autógyártó fejlődő piacokról származó bevétele évente. A cég három év alatt csaknem megtriplázta (15 milliárd dollárra) a Latin-Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten bonyolított forgalmát.

"Hacsak valami váratlan nem történik, az évtized maradékában is az elmúlt évekhez hasonló növekedésnek nézünk elébe" - idézi a Reuters Maureen Kempston Darkes regionális elnököt. A menedzser hozzátette, hogy a cég nagy valószínűséggel kapacitását is bővíteni fogja latin-amerikai üzemeiben egy harmadik műszak beiktatásával.

A GM rekordmennyiségű, mintegy 1,04 millió darab járművet adott el tavaly az említett térségekben. Kempston Darkes szerint a 2007-es évben is rekord várható. Elmondta, hogy a latin-amerikai fejlődés (amely e térségek közül a legjelentősebb piaccal bír) tartósan fenntartható lesz.

A GM riválisa, a Ford is nemrég jelentette be, hogy Latin-Amerikában látja fejlődésének zálogát. A cég a jelenleginél több észak-amerikai gyártmányú autót exportálna Dél-Amerikába. Ahogy a GM esetében is, az Egyesült Államokban csökken a kereslet a társaság nagy fogyasztású modelljei iránt, délen viszont pont ellentétes folyamat figyelhető meg.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!