A MÁV-nak szánt FLIRT paraméterei
MÁV: 2,5 hónap csúszás, 14,2 milliárd forint plusz
A szerződés megkötésének ideje a vesztesnek ítélt fél reakciójától is függ. A Bombardier szerdán közleményben tudatta: az írásos indoklás kézhezvétele után határoznak majd az esetleges jogi lépésekről.
[ajanlo=400][igazitas=right/]Amennyiben ismételten a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KdB) fordulnak, és az nem ad igazat nekik, akkor a MÁV a KdB határozatától számított 30 napon belül köteles megkötni a szerződést a Stadlerral. Dunai kérdésünkre a július elejei időpontot tartotta a legvalószínűbbnek.
Mint ismert, a MÁV eredetileg március 18-án hirdette ki először győztesnek a Stadlert, a döntést azonban - a Bombardier beadványa nyomán - a KdB megsemmisítette. Jelen állás szerint tehát két és fél hónapos lemaradást kell behoznia a svájci cégnek. A vasúttársaság szempontjából pozitívum viszont, hogy - a sajtótájékoztatón elhangzottak szerint - a Stadler márciusi győzelméhez képest most 14,2 milliárd forinttal alacsonyabb ajánlattal nyert, a legelső és a legutolsó ajánlati ár közötti különbség pedig - 30 motorvonat 30 éves élettartalmára vetítve - 170 millió eurót (42,5 milliárd forint) tesz ki.
Tehát a Bombardier - közvetve - akaratlanul is 14,2 milliárd forintot érő "szívességet tett" a MÁV-nak, amikor március 23-án jogorvoslati kérelmet nyújtott be a KdB-hez.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum