A Geely a termelési kapacitás bővítő beruházások költségigényét is beszámítva összesen 2,7 milliárd dolláros költséggel számol a Volvo megvásárlásával kapcsolatban. A termelési kapacitás bővítésének finanszírozási igényét felerészt külföldi, felerészt pedig kínai forrásból kívánja fedezni a Geely.
A Geely a Volvo gazdálkodásának vizsgálatakor riválisa, a Daimler AG és a BMW AG termelésétől messze elmaradó termeléshez képest túl magasnak találta a kutatási és fejlesztési költségeket. Li Shufu ezzel összefüggésben kijelentette: "meg kell találnunk annak a módját, hogyan hasznosíthatjuk jobban a Volvo technológiáját, és a méretgazdaságosság növelésével hogyan csökkenthetjük a költségeket."
Az elnök a Volvo alkalmazottainak megnyugtatására "testvérinek" minősítette a két vállalat közötti viszonyt, nem "apa-fiú" viszonynak. Rámutatott a Volvo márka identitása megőrzésének szükségességére: "a Volvo észak-európai, svédországi gyökerekkel rendelkezik. A Volvo nem lenne többé Volvo, ha kiszakítanák a talajból" - fogalmazott. "A Geely az Geely, a Volvo az Volvo. A Geely nem fog Volvókat gyártani, a Volvo nem fog Geelyket gyártani" - tette hozzá.
MTI/Menedzsment Fórum