Nem viselte meg túlzottan a világot sújtó recesszió a vezető top 100 márkát, derül ki a Millward Brown BrandZ felméréséből. A Google továbbra is őrzi vezető pozícióját, a második helyen a Microsoft áll, míg a harmadik a Coca-Cola lett. Az első tíz márka közt található a fentieken kívül az IBM, a McDonald’s, az Apple, a ChinaMobile, a GE, a Vodafone és a Marlboro.
Az elemzés vezetője úgy véli a topmárkák esetében a válság azért sem érződik, mert a fogyasztók a cégvezetőket, a bankárok, és – esetenként- a politikusokat okolják a jelenlegi helyzetért, nem pedig a kedvenc brandjüket. A listán szereplő 100 márka értéke a recessziós környezet ellenére sem csökkent 2008-ban, és megközelítőleg 2000 milliárd dollárra becsülték az összértéküket az elemzők.
A válság ugyanakkor annyiban mindenképpen hatott, hogy a korábbi évek "állóvizével" ellentétben voltak számottevő előrelépők és lecsúszók. Általánosságban a válság miatt egyébként is szenvedő vállalatok márkái a Millward Brown ranglistája szerint is vesztesek voltak.
A 15 legnagyobb vesztes között van a Chevrolet, a Ford, a Volkswagen, valamint olyan pénzügyi brandek, mint az AXA, az AIG, a Merril Lynch vagy a Wachovia. De olyan, az elmúlt években még trendi brandek is nehézségekkel szembesültek, mint a Ralph Lauren, melynek értéke 20 százalékkal esett vissza, vagy a 43 százalékot bukó Starbucks.
A nyertesek között egyrészt az ázsiai piacokon jól szereplő márkákat, másrészt a népszerű tömegtermékeket találunk. Így jelentősen előrelépett 2008-ban a Moet, a Porsche vagy a Hennessy. Emellett jó évet tudhat maga mögött a Douwe Egberts, a Tide, a Gillette, a Wrigley, a Nintendo vagy a Pampers is.