2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem volt nagy változás a legértékesebb márkák sorrendjében, továbbra is a Google, a Microsoft és a Coca-Cola álla a Millward Brown által összeállított lista dobogóján. A válság sújtotta ágazatok szereplői, így az autógyártók és a pénzügyi vállalatok ugyanakkor itt is komoly veszteségeket szenvedtek.

Nem viselte meg túlzottan a világot sújtó recesszió a vezető top 100 márkát, derül ki a Millward Brown BrandZ felméréséből. A Google továbbra is őrzi vezető pozícióját, a második helyen a Microsoft áll, míg a harmadik a Coca-Cola lett. Az első tíz márka közt található a fentieken kívül az IBM, a McDonald’s, az Apple, a ChinaMobile, a GE, a Vodafone és a Marlboro.

Az elemzés vezetője úgy véli a topmárkák esetében a válság azért sem érződik, mert a fogyasztók a cégvezetőket, a bankárok, és – esetenként- a politikusokat okolják a jelenlegi helyzetért, nem pedig a kedvenc brandjüket. A listán szereplő 100 márka értéke a recessziós környezet ellenére sem csökkent 2008-ban, és megközelítőleg 2000 milliárd dollárra becsülték az összértéküket az elemzők.

A válság ugyanakkor annyiban mindenképpen hatott, hogy a korábbi évek "állóvizével" ellentétben voltak számottevő előrelépők és lecsúszók. Általánosságban a válság miatt egyébként is szenvedő vállalatok márkái a Millward Brown ranglistája szerint is vesztesek voltak.

A 15 legnagyobb vesztes között van a Chevrolet, a Ford, a Volkswagen, valamint olyan pénzügyi brandek, mint az AXA, az AIG, a Merril Lynch vagy a Wachovia. De olyan, az elmúlt években még trendi brandek is nehézségekkel szembesültek, mint a Ralph Lauren, melynek értéke 20 százalékkal esett vissza, vagy a 43 százalékot bukó Starbucks.

A nyertesek között egyrészt az ázsiai piacokon jól szereplő márkákat, másrészt a népszerű tömegtermékeket találunk. Így jelentősen előrelépett 2008-ban a Moet, a Porsche vagy a Hennessy. Emellett jó évet tudhat maga mögött a Douwe Egberts, a Tide, a Gillette, a Wrigley, a Nintendo vagy a Pampers is.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!