Az online hirdetésekkel a kisebb internetes oldalak tulajdonosai is jól jártak: a Google 976 millió dollárt fizetett ki összesen a szájtok üzemeltetőinek. Ez a szám is folyamatos emelkedést mutat az utóbbi időben - tették hozzá a vállalat vezetői.
"A hirdetéseket minden eddiginél jobban próbáljuk célozni, azaz a keresőkifejezésekhez legjobban passzoló hirdetéseket kívánjuk megjeleníteni a találatok között. Ezzel együtt csökkentettük a nem kifejezetten kereskedelmi tartalmú keresésekhez kapcsoló reklámszórást" - mondta Szergej Brin a BBC-nek.
Az olyan partneri együttműködések, mint a YouTube is jól vizsgáztak - mondták a webes cégnél. Elemzők szerint az online videómegosztókon való hirdetések piaca most van robbanás előtt, és azzal, hogy a Google tavaly megszerezte a legnépszerűbb szájtot, a vezető lehet ezen a piacon.
A YouTube alapítói egyébként nemrég jelentették be, hogy finisbe érkezett annak a rendszernek a kidolgozása, amellyel a felhasználók által feltöltött filmek elé helyeznének el reklámokat. Az ilyen reklámokból származó bevételekből az eredeti - tehát nem máshonnan átvett - filmek feltöltői is részesednének.