2p

Hogyan lehetnek ekkora eltérések a közvélemény-kutatások között?
Magyar Péter miatt ekkora a bizonytalanság?
Milyen módszerrel készülnek a felmérések?

Online Klasszis Klub találkozó élőben Hann Endrével!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Medián ügyvezető igazgatójától!

2024. június 5. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lényeges fordulatot hozhat a reklámadó kezelésében egy elfogadott módosítás, amellyel a hirdetést megrendelők jelentős része mentesülhet az adó megfizetése alól - közölte szakértői kommentárjában a Szecskay Ügyvédi Iroda kedden.

A módosítás szerint a hirdetések megrendelői nemcsak akkor kerülhetik el a reklámadó-alanyiságot, ha rendelkeznek a reklámközzétevők nyilatkozatával az adó megfizetéséről, hanem akkor is, ha igazolják, hogy a nyilatkozatot bekérték a közzétevőtől, de az a számla kézhezvételétől 10 napon belül nem bocsátotta rendelkezésükre. Ez elsősorban azoknak a hirdetőknek kedvez, akik olyan - külföldiek által üzemeltett - felületeken hirdetnek, amelyek nem igazán adtak ki korábban nyilatkozatot, ilyen jellemzően a Google és a Facebook. Így a hirdetők megspórolják a reklámadót - hangsúlyozzák.

Dezső Róbert ügyvéd szerint létrehoznak egy, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által kezelt, havonta frissített, publikus adatbázist az adót megfizetőkből, és ha a megrendelő a reklám közzétételét a listán szereplő adózótól rendeli meg, akkor eleve nem is kellene igazolást kérnie. A másik lehetőség pedig az, ha a megrendelő hitelt érdemlően igazolni tudja, hogy kért, de nem kapott igazolást a reklámadó teljesítéséről, és ezt egyúttal be is jelenti elektronikusan a NAV-nak. A szakértő szerint ezt várhatóan mindenki megteszi, így valószínűsíthető, hogy a jövő évtől reklám megrendelőjeként már alig fog valaki reklámadót fizetni.

Dezső Róbert felhívja a figyelmet arra is: a folyamatosan frissülő adatbázis tartalmazni fogja minden egyes megrendelés összegét. Ha ez az összeg átlép egy bizonyos értéket, akkor a magyar adóhatóság akár nemzetközi egyezményre hivatkozva megpróbálhatja közvetlenül a Google-tól vagy a Facebooktól behajtani az adót. Megjósolhatatlan azonban a szakértők szerint, hogy ez mekkora sikerrel járhat, mivel úgy vélik, hogy eddig sem volt ezen téren túl aktív a NAV, holott eddig is hirdettek magyar cégek a Facebookon.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!