1p

Eldőlt, hogy a Google keresőóriás megveszi a világ legnagyobb online hirdetési cégét, a DoubleClicket, miután tegnap az Európai Unió versenyügyi hatósága is jóváhagyta a 3,1 milliárd dolláros üzletet.

"Örülünk, hogy lezárhatjuk az akvizíciót, a DoubleClickkel közösen mostantól a Google lesz a világ legnagyobb online hirdetési felülete, ez pedig hozzájáruléhat ahhoz, hogy technológiánkat és infrastruktúránkat rohamosan fejlesszük" - nyilatkozta Eric Schmidt, a Google elnök-vezérigazgatója az Advertising Age-nek.

Az amerikai és ausztrál hatóságok már korábban szentesítették az üzletet, most az EU is figyelmen kívül hagyta a személyiségi jogvédők és a rivális Microsoft kifogásait.

A Microsoft leginkább azt kifogásolta, hogy a DoubleClick megvételével a Google egyeduralkodó lehet az európai piacon, az Unió szerint azonban a két cég nem tekinthető egymás versenytársának, így a felvásárlást sem tiltja semmi. A Microsoft egyelőre nem kommentálta az EU döntését.  

A Google észak-amerikai vezetője szerint a két cég nem sokat tárgyalt gyártásuk összehangolásáról, ugyanakkor előrevetítette, hogy az üzlet hatására a DoubleClick termékei bármilyen platformon működni fognak.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!