A Yahoo az új szolgáltatást az Egyesült Államokban vezeti be, de még ez év végén megjelennek vele a nemzetközi piacokon is. A Kalifornia központú cég közölte, hogy tervei szerint elsősorban a webkereső helyi jellegéből próbálnak előnyt szerezni - adta hírül a Reuters.
"Olyan keresőt szeretnénk kínálni a mobiltelefonokra, amelyek képesek az interneten is keresni" - közölte Marco Boerries, a Yahoo Connected Life egységének senior helyettes elnöke. A felhasználóknak pedig a tényleges válaszokat nyújtjuk, nem pedig weblinkek listáját.
A Yahoo, amelyik eddig a számítógépes webes keresésben kívánta felvenni a versenyt a Google-lel, nagy lépést tett az elmúlt hónapokban, hogy utolérje versenytársát a mobilos webkeresők piacán.
Mint ahogy a hálózatok is egyre gyorsabban növekednek és a legtöbb mobiltelefont webkeresővel dobják piacra, az internetes cégek egyre agresszívebben lépnek fel a kereső-, az e-mailes, a térkép- és más online szolgáltatások piacán. A mobilkereső sok felhasználónak könnyebben elérhető, ha gyors választ szeretnének, míg a személyi számítógépet inkább böngészésre használják.
A OneSearch, a Yahoo új mobiltelefonos szolgáltatása eltér a számítógépes webkeresők gyakorlatától, vagyis hogy azok linkek sorát jelenítenek meg válasz gyanánt. Ehelyett a Yahoo az aktuális információk listáját dobja ki, például hírek címeit, képeket a Yahoo Flickr fotó site-járól, üzleti listákat, helyi időjárást valamint linkeket más weboldalakhoz.