A hazai Gucci az ingatlanpiaci információk szerint a Louis Vuittonhoz hasonlóan az Andrássy úton nyílik meg. A cég szóvivője elmondta: az üzlettel kapcsolatos további információkat a nyitás előtt közlik. A magyar cég tulajdonosa a Gucci Luxemburg SA.
Az angol Burberry áprilisban jegyeztette be hazai vállalatát Burberry Hungary Kft. néven, ennek két tulajdonosa a luxemburgi, valamint a londoni Burberry. A vállalat londoni központja egyelőre nem adott tájékoztatást az üzlet nyitásáról, de a magyarországi cég bejegyzése után valószínűleg már nem kell sokat várni. A piac szereplői szerint a Louis Vuitton tavalyi üzletnyitása stratégiai jelentőségűnek számított a hazai ruházati piacon, és már csak idő kérdése volt, hogy a többi luxusmárka is megjelenjen.
Az igazi high brandek eddigi megjelenését részben a megfelelő magyarországi menedzsment hiánya okozta. Magyari Tamás, a hazai Ermengildo Zegna franchise-partnere szerint kicsi vagy egyáltalán nincs meg az a szakemberréteg, amely a világmárkák üzleteit képes lenne megfelelően menedzselni, a cégek viszont komoly presztízsveszteségnek tekintik, ha egy üzletet be kell zárni.
Hozzátette: egy-egy világmárka üzletének a megnyitása hozzávetőleg 100-150 millió forintba kerül itthon. Az igazi luxus képviselői előszeretettel választják az exkluzív környezetet. A budapesti bevásárlóutcák hangulata, a világörökség részévé vált Andrássy út és a barokk épületek pedig megfelelnek ennek, azonban egyelőre hiányzott a megfelelő méretű ingatlan, írja a Világgazdaság.