6p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szilveszteri bulik esetén nem feltétlen kötelező kellék a tévé, így jellemzően a fiatalabb korosztály esetében az adatok ilyenkor elmaradnak a szokásostól. Az éjféli Himnuszra azonban azok is bekapcsolják a készüléküket, akik egyébként más szórakozási formát választottak, így volt ez idén is.

Már karácsony környékén sem a tévé előtt múlatták az időt a magyarok, ahogy arról múlt heti összefoglalónban beszámoltunk, és ez az év végi időszak, illetve a 2014-es esztendő első napjaiban is így volt. Az emberek egy része - érthető okok miatt - nem akart unásig ismételt filmek előtt tespedni, így egyik nagy csatorna sem tudott kiemelkedő nézettséget elérni a múlt héten. Ráadásul a TV2 a csütörtöki nap felében kénytelen volt egy korábbi műsorára kirótt büntetés miatt adásszünetet tartani, ami az amúgy sem túl fényes számait tovább rontotta. Nem meglepő módon a két nagy csatorna között a különbség ismét jelentősen nőtt a fél napos kiesés miatt.

A médiahatóság mellett a politikai pártok is megtalálták az utóbbi napokban a TV2-t. Az MSZP és az LMP részéről is hangzott el olyan nyilatkozat, amely a tavaly év végén nyélbe ütött adás-vétel kapcsán a transzparenciát hiányolta, illetve az ellenzéki politikusok szerették volna megtudni, hogy "ki lett valójában" a TV2 új tulajdonosa. A csatorna részéről kiadott közlemény - amely aligha nyugtatta meg az aggódó ellenzékieket - úgy fogalmazott, "Ahogyan azt a TV2, valamint az előző tulajdonos, a ProSiebenSat.1 2013. december 28-i hivatalos közleményében is egyértelműen kifejtette, az új tulajdonosok, Simon Zsolt és Yvonne Dederick a nemzetközi gyakorlattal összhangban, a hatályos jogszabályok teljes körű betartása mellett zajló Management Buyout (MBO) révén kötöttek megállapodást a német médiavállalattal a TV2-t is üzemeltető MTM-SBS Zrt eladásáról.

Újfent kijelentjük, melyet mind a TV2, mind pedig a ProSiebenSat.1 igazgatósági tagja, Conrad Albert úr nyilvánosságra hozott üzenetében megerősített: a tárgyalási folyamatban a ProSiebenSat.1 képviselőin, valamint a vevőkön, Simon Zsolton és Yvonne Dedericken kívül kizárólag kitűnő hírnévvel rendelkező neves, nemzetközi vállalati tranzakciókban jártas jogi cégek vettek részt. Más, harmadik személy, vagy hozzá kötődő érdekelt fél nem került bevonásra a tárgyalások során. A Vevők személyesen látták el aláírásukkal a Részvényvásárlási Megállapodást, melynek eredményeként együttesen és egyenlő arányban tettek szert a médiavállalkozás részvényeinek 100 százalékára, saját tulajdonú akvizíciós társaságuk által." (A közlemény tehát nem cáfolja, hogy a két tulajdonos mögött további befektetők állnak-e.)

A csatorna mindezek mellett igyekszik hétköznap estéken is felvenni a versenyt az RTL Klubbal, miután az elmúlt években csak ideig-óráig tudtak eredményesek lenni a Jóban rosszban, az Ezek megőrültek, vagy ősszel az Édes élet egyes adásaival. A Barátok közt, illetve tavaly az ehhez felzárkózó Éjjel-nappal Budapest azonban összességében leküzdhetetlen akadályt jelentett eddig a TV2 számára, amelyen most megpróbálnak változtatni. A január 6-án induló Magánnyomozók hétfőtől szombatig 19.25-től lesz látható. A detektív-dokurealityben egy magánnyomozó iroda mindennapjaiba nyerhetnek bepillantást a műfaj kedvelői. A nyomozók a sorozat állandó szereplői, ám az egyes epizódok egymástól független, befejezett történeteket mutatnak be, tehát aki egy-egy részt kihagyna, a sorozat bármely epizódjánál újra be tud kapcsolódni, közölte a csatorna az új műsorstruktúra kapcsán.

Azt már mi tesszük hozzá, hogy az eddig a két nagy csatornán párhuzamosan futó programokat a TV2 ezzel felrúgja, hiszen hátrább, 20:25-re csúszik az Édes élet című reality. A Berki Krisztián és Győzike fémjelezte műsor ennek köszönhetően az RTL Klubon 19:50-kor kezdődő Éjjel-nappal Budapest második félórájával, és a 20:50-kor induló Barátok közt első felével is szembe találja magát. A lépésben persze benne van a bukás lehetősége, hiszen a TV2 nem kis erőfesztés árán húzott fel egy "épkézlább" programot az RTL jóval sikeresebb műsorai ellenében, ugyanakkor az elmúlt évek időnként esélytelen küzdelme után legalább megpróbálnak valahogy fogást találni a piacvezető csatornán.

Visszatérve néhány gondolat erejéig az év utolsó napjainak, illetve az új év elejének tévés érdekességeihez, megjegyeznénk, hogy Szilveszter estéjén ugyan az átlagosnál kevesebben ültek a kereskedelmi a képernyők előtt, ám éjfél körül mégis sokan bekapcsolták a készülékeiket. Szilveszterkor több idősávban is a közmédia tévécsatornái érték el a legnagyobb nézettséget a teljes lakosságot tekintve. A Himnuszt a négy közszolgálati csatornán együtt 1,8 millióan, Áder János köztársasági elnök újévi köszöntőjét pedig 1,65 millióan követték. Az év első perceiben a 18-49-es korosztály tagjai közül is 372 ezren nézték az M1-et, ami kiválló eredmény. Ezt várhatóan csak az Euróvíziós Dalverseny hazai válogatója, a Dal című műsor, vagy valamely tavaszi Forma 1-es futam tudja majd csak legközelebb túlszárnyalni.

Ami pedig a január 2-i TV2-es adászünetet illeti, ennek a kisebb csatornák (SuperTV2, Fem3) és az RTL-es Híradó illetve a Fókusz volt a nyertese. Előbbi közel 39 százalékos közönségaránnyal ment, ami kiugróan magas, miután vélhetően a Tények nézőinek jó része átment az RTL-re. Érdekesség, hogy ezzel szemben az Éjjel-nappal Budapest vagy a Barátok közt már nem tudott ebből profitálni. Az egynapos kiesés miatt heti átlagban az RTL Klub közel kétszer akkora közönségarányt ért el, mint a TV2. Emellett a nézettségi versenyben minden este a vetélytársa előtt végzett a piacvezető csatorna.

Az 1. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49-es korosztályban) az RTL számai stagnáltak, ezúttal a csatorna műsorait átlagosan a tévénézők 20,1 százaléka követte. A TV2 közönségaránya ugyanakkor az adásszünetnek köszönhetően 10,5 százalékra esett vissza. Ellépett a középmezőnytől a Cool (6,6% SHR), melyet a F+ (5,3% SHR) követett. A mezőnyt az M1 (4,6% SHR) és a Viasat3 (4% SHR) zárta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!