Feladja a harcot a Honda a felső-közép kategóriában, ugyanis nem bírja a versenyt a német riválisokkal, legalábbis itt Európában. A cég úgy látja, hogy ha a prémium szegmens képviselői, mint a 3-as BMW és a Mercedes C-osztály, még az olyan kedvelt modelleket is meg tudják szorongatni, mint a VW Passat vagy a Ford Mondeo, akkor nekik nem éri meg versenyre kelni az öreg kontinens vevőiért – írja az Autonews.
Leon Brannan, a cég nagy-britanniai igazgatója szerint azt a kategóriát, amelyben az Accord is indult, a céges flottaértékesítések mozgatják és a német prémiumgyártók dominanciája megkérdőjelezhetetlen.
A Honda Accord 1977-ben debütált Európában, a gyártás pedig 1992-ben indult az angliai Swindonban. 2000-ben azonban a termelést Japánba helyezték és mikor a jen erősödni kezdett már nem tudtak olyan kedvezményeket kínálni a vevőknek, amelyek tartósan versenyképes alternatívát jelentettek volna az európaiaknak.
A Jato Dynamics adatai szerint az Accord eladásai 19 százalékkal estek tavaly (szerk.: bár ebben nyilván az is benne volt, hogy a kocsi megérett volna egy modellváltásra).
A Honda volt egyébként azon kevés gyártók egyike, amely tavaly csökkentette eladásait, ami egy éledező európai piacon valóban baljós jel. A cég most azokra a szegmensekre koncentrál majd, amelyek húzzák a piacot. Ilyen lesz a hamvaiból feléledő HR-V, amely az Opel Mokkát és a Renault Capturt igyekszik megszorongatni, de csatába küldi a modellfrissített nagyobb testvér CR-V-t is.
mfor.hu