A magyar kormány jelenlegi terve szerint legkésőbb 2009. január 1-jén, először csak a 12 tonna feletti járművek számára kötelezővé teszi az e-útdíjfizetést, összesen 2500-3200 kilométer hosszú útszakaszon, amiből 885 kilométer autópálya és tranzit főút - emlékeztetett az igazgató.
A Kapsch 26 országban több mint tízezer elektronikus díjszedő átjárót és több mint nyolcmillió jelérzékelőt telepített, egyebek mellett Ausztriában, Svájcban, Lengyelországban, Szlovéniában, a skandináv államokban, az Egyesült Királyságban, több dél-amerikai országban, és Ausztráliában, árulta el Michael Gschnitzer.
Az EU útdíjfizetési irányelve szerint már a párhuzamos utak is díjkötelessé tehetők, és 2012-től a 3,5 tonnás járművek is útdíj-kötelesek lesznek. E mellett 2010-től a díjszint megállapításánál figyelembe kell venni a jármű által okozott környezetszennyezés mértékét is, utalt rá az igazgató.