A megállapodás aláírása után felavatták a Knorr-Bremse új tesztkamráját, amelyben mínusz 75 fokon vizsgálják a fékeket. Varga Mihály az aláírás előtt kiemelte: azt, hogy a Knorr-Bremse hosszú távra tervezi magyarországi működését, nemcsak közel 100 éves jelenléte mutatja, hanem azok a komoly beruházások is, amelyeket a cég a válság ellenére is megvalósított az elmúlt években.
Michael Buscher hangsúlyozta: a vállalat a magyar kormány partnere az iparfejlesztésben, mert ez kulcsfontosságú a magyar gazdaság szempontjából. A stratégiai együttműködési megállapodás aláírása fontos mérföldkő a Magyarországon egy évszázada jelen lévő Knorr-Bremse számára - mondta az elnök. Varga Mihály kifejtette: a Knorr-Bremse a múlt század húszas évei óta, az akkori Telefongyár Részvénytársasággal kötött licencszerződés óta van jelen Magyarországon és mára a járműipar egyik meghatározó szereplőjévé vált.
Elmondta, a kormány 2012-ben döntött úgy, hogy magasabb szintre emeli az együttműködést a Magyarországon működő nagyvállalatokkal, és az eredmények igazolták a várakozásokat. A stratégiai partnerek az elmúlt években több mint 650 milliárd forint értékű beruházást valósítottak meg, folyamatosan bővítették jelenlétüket Magyarországon, és magyar beszállítókkal állapodtak meg - mondta el a miniszter. Hozzáfűzte: reméli, hogy a beruházások, a kutatási, innovációs és oktatási együttműködés, valamint a támogató szabályozási környezet egyre gyorsabb gazdasági növekedést eredményez. Varga Mihály hangsúlyozta: a Knorr-Bremse vállalatcsoport fejlődése nagyon jól illeszkedik a kormány gazdaságpolitikai céljaihoz.
Napjainkban korszakváltásnak lehetünk tanúi az ipari technológiák területén is; a nemzetközi piaci verseny nagyon éles, sokkal több országot érint mint korábban. Ebben a versenyben lesznek sikeres és lemaradó országok is, fontos, hogy Magyarország sikerrel vegye ezt az akadályt, és olyan erős ország épüljön, ahol az emberek bízhatnak abban, hogy a munkán keresztül boldogulhatnak - fejtette ki a miniszter.
Kitért arra is, hogy szerdán sikerült megállapodni Oroszországgal a paksi atomerőmű-beruházás pénzügyi szerződéséről. Varga Mihály szerint jó, "nyugodt szívvel vállalható" megállapodás született, amely hozzá tud járulni ahhoz, hogy a magyar gazdaság szereplőit olcsó, versenyképes energiával lássák el. Elmondta, hogy 3,95 és 4,95 százalékos sávos kamatozású, eurókamatú hitelt vesz igénybe Magyarország; 80 százalékban az orosz, 20 százalékban a magyar fél viseli a kivitelezés költségeit.
Varga Mihály elmondta: a magyar gazdasági növekedéshez jelentős mértékben járulnak hozzá a német vállalatok, azok, amelyek válság idején is bővítették magyarországi termelésüket. A következő évek feladata, hogy ez a bővülése ne álljon meg - hangsúlyozta. A magyar beszállítói háttér bővítését nemcsak a kormány, hanem a Knorr-Bremse is támogatja - mondta Varga Mihály.
Németország Magyarország elsőszámú gazdasági partnere, 2012-ben a Németországba irányuló magyar export 1,1 százalékkal, 2013 első tíz hónapjában pedig 3,7 százalékkal emelkedett. A közép-európai térségnek fontos a Németországgal való együttműködés, de az erős német partneri kapcsolat mellett Magyarország törekszik arra is, hogy az exportáló cégeknek - főleg keleti irányban - új piacokat találjanak.
Michael Buscher az aláírás előtt kiemelte: míg a válság kitöréskor sok cég visszafogta beruházásait, a Knorr-Bremse folytatta helyi üzemeinek fejlesztését. 2010-ben adták át Budapesten vasúti üzletáguk új gyárát, és ugyanebben az évben döntöttek arról, hogy Kecskeméten új gyárat építenek; ezt nemsokára át is adják. Az utóbbi 5 évben a cégcsoport több mint 100 millió eurót fektetett be Magyarországon - mondta.
Az autóiparban a siker fontos összetevője a kutatás-fejlesztés; a Knorr-Bremse évente 250 millió eurót költ erre. A cégnek Budapesten is vannak fejlesztési központjai, amelyek több mint 100 fejlesztőmérnököt foglalkoztatnak; ők egyrészt a vezérlési szoftvereket fejlesztik, de a mechatronikai alkatrészek kifejlesztéséért is felelősek - hangsúlyozta Michael Buscher. Az elnök elmondta azt is: a Knorr-Bremse szeretné bevonni a termelésbe a magyar beszállítókat, akik nemcsak a helyi gyárakat, hanem az egész európai régiót minőségi alkatrészekkel láthatják el.
MTI