4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kollektív szerződés körüli huzavonát megunva hirdetett vasárnap délutánra munkabeszüntetést a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ). A reptér illetékesei felelőtlennek nevezték az érdekképviselet akcióját.

December 13-án, vasárnap 15.30-tól 20.30-ig munkabeszüntetésre hívta fel a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) a Malév földi kiszolgáló cége, a Malév GH dolgozóit - közölte a LESZ pénteken. A sztrájk érintheti a Malév mellett más, a ferihegyi kettes terminálra üzemelő légitársaságot is - mondta Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. kommunikációs vezetője az MTI kérdésére.

A Malév utasai számára nem okoz fennakadást az esetleges munkabeszüntetés - közölte a légitársaság az MTI-vel. A tervek szerint nem törölnek járatot, de minimális késések előfordulhatnak. A magyar légitársaság számos alternatív, jogszerű lehetőséggel fog élni a sztrájk ideje alatt, hogy biztosítsa az üzemelést és az utasok elszállítását. A Malév arra kéri az utasokat, hogy a gépük indulását megelőzően a szokásosnál legalább egy órával korábban érkezzenek ki a repülőtérre, és akinek módja van rá, éljen az online check-in lehetőségével.

A LESZ az MTI-hez eljuttatott nyilatkozatban azt közölte, hogy eredménytelenül zárultak a tárgyalások, amelyek a Malév GH-nál hónapokkal ezelőtt, a Budapest Airportnál pedig több mint egy éve kezdődtek meg. A közleményben a szakszervezet megjegyzi, hogy a Malév GH vezetése a kollektív szerződésről szóló tárgyalások folytatásától is elzárkózik.

A LESZ a Budapest Airport (BA) és a BA leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag-kiszolgáló Kft. (RÜK) vezetésétől a korábbi kollektív szerződés visszaállítását, a kollektív szerződés eltörléséből és a korábbi évek reálbér-csökkenéséből eredő anyagi veszteségek kompenzációját követeli, valamint mindkét  cégnél 10-10 százalékos béremelést akar elérni.

A Malév GH-nál a nyáron bejelentett megszorítások visszavonásáért és az alapbérek emeléséért hirdette meg a sztrájkot a LESZ. A szakszervezet szerint a Budapest Airportnál komoly megtakarítások érhetők el. A LESZ szerint "...az évi többmilliárd forintos szakértői és tanácsadói szerződések jelentős részét házon belül meg lehetne oldani hatékonyabb menedzseri munkaszervezéssel. A vezetők szolgálati járműveinek olcsóbbra cserélésével, és a benzinköltségen 100-200 millió forint lenne megtakarítható. A kommunikációs keretben is van még tartalék."

A Malév GH és az egész Malév-csoport anyagi helyzete átláthatatlan - állítja a LESZ. A közlemény hivatkozik Martin Gauss vezérigazgató sajtónyilatkozatára, amely szerint a Malév GH nyereségesen működik, ami miatt elvárható, hogy az elmúlt évek bércsökkenését ne tetézzék januártól további 20-25 százalékkal.

A LESZ véleménye szerint a tárgyalásokon "mindkét cég vezetése rugalmatlannak bizonyult, kompromisszumkeresés helyett erőfitogtatásra és fenyegetőzésre használta fel a sztrájkveszélyt elhárítani hivatott tárgyalásokat".

Súlyos felelőtlenség sztrájkot hirdetni, amikor egész Európában válságban van a légi közlekedés és a ferihegyi repülőtéren az utasforgalom az eddigi adatok alapján éves összehasonlításban öt százalékkal visszaesett - közölte a Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. kommunikációs vezetője. Hardy Mihály hangsúlyozta: a Budapest Airport fontos vívmánynak tartja, hogy eddig sikerült elkerülni a csoportos létszámleépítést. Annak ellenére, hogy már közel egy éve nincs érvényes kollektív szerződés, megtartották annak számos elemét.

Így a Budapest Airport minden egyes dolgozója változatlanul kapja a havi 47750 forintos cafeteria juttatást, megmaradt a törzsgárda jutalom és annak mértéke. Az idén márciusban minden dolgozó 3 százalékos béremelést kapott, ami a pótlékokkal együtt átlagosan 4,5 százalékos, az inflációval megegyező jövedelembővülést jelent.

A Budapest Airport Zrt. álláspontja szerint megalapozatlan és felelőtlen követelés ezen felül további 10 százalékos béremelést követelni 2009-re és ugyanennyit a következő évre is. A Budapest Airport magáncég, csak azt a pénzt lehet szétosztani, amit a vállalat, a dolgozók együttesen megkeresnek a piacon.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!