A cég tavaly 390 500 autót értékesített, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A bővülés elsősorban a spanyol, az olasz, az egyesült királyságbeli, a közép-európai és a mexikói piacokon jelentkezett.
A forgalom növekedése túlnyomórészt a kiszállítások emelkedésének köszönhető, amelyet a modellpaletta bővítése alapozott meg - idézi a közlemény Jürgen Stackmannt, a SEAT elnökét. Különösen a Leon modell volt sikeres: a 2013. évinél 49,9 százalékkal többet adtak el belőle 2014-ben.
Tavaly a SEAT folytatta a befektetéseket a kutatás és fejlesztés területén a termékpaletta bővítése érdekében. Erre a területre 457 millió eurót csoportosított a cég tavaly, az elmúlt öt évben pedig 2,6 milliárd eurót.
Az adózás utáni eredmény a most lezárt üzleti évben -66 millió euró volt, 56 százalékkal múlta felül a 2013-ban regisztrált mínusz149 millió eurós összeget.
A vállalat 2014-ben 36 százalékkal 300 millió euróra javította az EBITDA (kamatok, adózás, leírások és amortizáció előtti bruttó működési eredmény) és 46 százalékkal 523 millió euróra növelte a működési cash flow összegét - ismertetik a közleményben.
A közlemény kitér arra, hogy a martorelli üzem gyártókapacitása 13,5 százalékkal 442 677 darabra emelkedett a Leon, az Ibiza és az Audi Q3 iránt megnövekedett igények következtében. Ez lehetővé tette 800 új munkás alkalmazását, az autógyártó így továbbra is Spanyolország egyik legnagyobb munkaadója az ipari szektorban.
A SEAT a megindult növekedésre számít 2015-ben is, ezt a reményt táplálja, hogy az első két hónap kiszállításai világszerte 7,5 százalékkal nőttek, nagyobb mértékben, mint a 2014-es évben.
Az erőre kapó magyar autópiacon is jól kezdett a spanyol márka: 154 új SEAT kapott magyar rendszámot, ezzel a magyarországi piaci részesedése 1,43 százalékra nőtt a tavalyi 1,10 százalékról. Tavaly 2501 SEAT-ot szállított ki a magyarországi importőr.
MTI