Magyarországon három nagy élelmiszerdiszkont - a Lidl, a Penny Market és a Plus - üzleteit, és hat szupermarketlánc - az Auchan, a CBA, a Coop, a Match, a Spar, a Tesco - kirendeltségeit vonták be a felmérésbe.
A hazai szupermarketek az összesítésben a negyedik helyen állnak a szolgáltatás színvonalát tekintve a 84,6 százalékos eredménnyel, amely valamivel az 82,3 százalékos átlag fölötti teljesítmény. A magyar szupermarketek üzleteinek küllemét 92,5 százalékra, az áruk bemutatását 88,6 százalékra, a pultos kiszolgálást 84,7 százalékra, a pénztár szolgáltatási színvonalát 73,2 százalékra, a vevőkapcsolatot 34,7 százalékra értékelték.
A magyar élelmiszerdiszkontok teljesítmény tekintetében harmadik helyen állnak 85,5 százalékos teljesítménnyel, miközben a régiós átlag 81,7 százalékos volt. Itthon az élelmiszerdiszkontok magasabb értékelést kaptak, mint a szupermarketek, minden kategóriában átlag fölötti a teljesítményük.
A magyar élelmiszerdiszkontok a vevőkapcsolat terén a második helyen állnak 83 százalékos értékeléssel Csehország mögött, és hazánk az első helyen szerepel Romániával együtt 100 százalékos eredménnyel az áruk bemutatását tekintve.
A szolgáltatási színvonalban a legjobb eredményt itthon a Lidl üzletei érték el az élelmiszerdiszkontok közül 91,5 százalékkal, míg a szupermarketek szolgáltatását az Auchan vásárlói értékelték a legmagasabbra, 89,7 százalékra.
A felmérés megállapította azt is, hogy a magyar üzletláncok közül a CBA minden kategóriában, a Coop pedig négyből kettőben a Magyarországon működő vállalatok közül az első három között van.