3p

A MÁV Zrt. 2010-2011-ben 12 milliárd forintot meghaladó működési költség megtakarítást ért el hatékonyságjavító intézkedéseivel - hangsúlyozta Szarvas Ferenc elnök-vezérigazgató csütörtökön háttérbeszélgetésen, Budapesten.

Rámutatott, hogy a MÁV-csoportnak a jövőben is van lehetősége a hatékonyság javítására, de illúzió lenne százmilliárdos nagyságrendben gondolkodni.

A jelentősebb tételek közül kiemelte, hogy a pályakarbantartó leányvállalatok csökkentették az alvállalkozók arányát, ezzel évente 700 millió forint megtakarítást értek el, és a márciusra várható összevonásukkal további hatékonyságjavulást remélnek. A beszerzések központosítása, újraszabályozása 1,8 milliárd forint megtakarítást eredményezett.

Az idén további javulást hozhat, mintegy 2 milliárd forint értékben a felsővezetékek karbantartásának hatékonyabbá tétele, házon belüli elvégzése - mutatott rá.

A személyszállításban a hatékonyabb működéshez járult hozzá, hogy a MÁV-START 2,2 milliárd forint bevételnövekedést ért 2010-2011-ben az intézkedések révén, egyebek között a hatékonyabb jegyellenőrzés és a nemzetközti jegyáremelése révén. A személyszállítást érintő területen megszüntették a munkaerőköcsönzést, átszervezték az előfűtési szolgáltatásokat, növelték a motorvonatok kihasználtságát, és ezek 1,3 milliárd forint megtakarítást eredményeztek a két év alatt.

A MÁV-csoport a szakértői díjakat ez idő alatt harmadára csökkentette, és a jövőben is azt az elvet követik, hogy a belső erőforrásból megoldható feladatokat nem bízzák külső szakértőkre - mutatott rá Szarvas Ferenc.

Jelentős 1,1 milliárd forintot költségmegtakarítást hozott a vonatatási üzemanyag-felhasználás csökkenése, amelyet elsősorban az online mérés révén, és a központi vezénylés bevezetésével tudtak elérni. Ez utóbbi hozzájárult ahhoz is, hogy  1,2 milliárd forinttal javult a munkaerőhatékonyság ezen a területen, és 2 milliárd forint megtakarítást jelentett az, hogy kevesebb mozdony is elég volt a feladatok elvégzéséhez.

A MÁV-Gépészet a karbantartási telephelyek összevonásával hatékonyabban tudott működni, ezzel és az energiahatékonysági projektjével, a felesleges eszközök értékesítésével mintegy 1,9 milliárd forintot takarított meg.

Kérdésre válaszolva Szarvas Ferenc elmondta, hogy szerinte az IMF is ugyanazt szeretné, amit a közösségi közlekedési szolgáltatók, vagyis hatékony működést, hosszú távon is kiszámítható feltételek mellett.

Az elnök-vezérigazgató elmondta: nincs forrás a TRAXX mozdonyok 25 opciójának lehívására, ezért a vasúttársaság vizsgálja a flotta V43-as mozdonyai egy részének felújítási lehetőségeit. Tervezik azt is, hogy kiírják a tendert 50 darab IC vonatok felújítására, a tender terveik szerint hamarosan megjelenik. Úgy vélekedett, függetlenül attól, hogy Szolnokon elkezdték a saját fejlesztésű 2 darab IC+ vonat gyártását, a sorozatgyártás megvalósulása esetén is szükség van a felújítandó IC-re.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!